اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 11 June 2018
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به پیشینه و سابقه آمریکا در کارشکنی، تخطی و خروج از تعهدات دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی به دولت کره شمالی توصیه کرد: با هوشیاری کامل در مذاکرات با آمریکا ورود کند.

کره شمالی مراقب بدعهدی‌های آمریکا باشد

به گزارش عصرپرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد پیرامون خروج آمریکا از برجام و خروج برخی شرکت های اروپایی از ایران و نقش معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این خصوص اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام و اعلام اینکه تحریم های آمریکا برمی‌گردد، برخی شرکت های اروپایی مواضعی را اتخاذ کردند.

وی گفت: شرکت‌های اروپایی مهلت ۹۰ و ۱۲۰ روزه دارند تا تحریم‌ها مجددا برگردد و باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و نتیجه مذاکرات ایران با شرکای خارجی چه می‌شود. وزارت امور خارجه در این زمینه به عنوان تسهیل کننده شرایط در کنار دیگر دستگاه‌ها خواهد بود.

قاسمی در خصوص دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی افزود: موضع اصولی ما در خصوص شبه جزیره کره روشن است و ما خواهان صلح، ثبات و امنیت در آن منطقه هستیم و از هر گامی که آنها در این مسیر بردارند استقبال می‌کنیم ولی از سوابق آمریکا و شناختی که درخصوص عدم اجرای تعهدات آنها و عهدشکنی‌های‌شان درقراردادهای بین المللی داریم، فکر می‌کنیم دولت کره شمالی باید مراقب این مسائل باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ماهیت سیاست آمریکا موضوعی نیست که بشود با خوش بینی به آن نگاه کرد و حوادث اخیر هم تایید این موضوع است. ما از صلح و امنیت که به نفع مردم شبه جزیره است حمایت می‌کنیم ولی به رفتارهای آمریکا با بدبینی می‌نگریم.

 

همکاری ایران و روسیه در سوریه ادامه خواهد داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه حضور مستشاری ایران‌ در سوریه را بنا به درخواست دولت قانونی این کشور خواند و گفت: همکاری های ایران و روسیه در سوریه تا برقراری آرامش، ثبات، امنیت و نابودی تروریسم ادامه خواهد داشت.

بهرام قاسمی در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در خصوص انتشار برخی اخبار درباره مواضع مقامات روسی در مورد حضور میدانی ایران‌ در سوریه، تصریح کرد: مواضع روسیه درباره مسائل سوریه و ایران کاملا روشن است.

وی افزود: رایزنی های دو کشور در نقاط مختلف مانند مذاکرات آستانه و یا ملاقات رؤسای جمهور دو طرف در اجلاس شانگهای به خوبی ادامه دارد.

قاسمی حضور مستشاری ایران در سوریه را بنا به درخواست دولت قانونی این کشور دانست و گفت: هدف ما مبارزه با تروریسم است که در این راستا نیز با تلاش های جمهوری اسلامی ایران طی سال های اخیر موفقیت‌های بسیاری در سوریه به دست آمد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: در مذاکرات مقامات روسیه و ایران در مسکو و تهران، آنچه در برخی از رسانه ها درباره مواضع طرف روسی درخصوص حضور میدانی ایران در سوریه مطرح شده، تایید نشده است.

قاسمی تاکید کرد: ایران و روسیه همچنان همکاری های خود را تا بازگشت آرامش، ثبات، امنیت و نابودی تروریسم در سوریه به خوبی ادامه خواهند داد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: