اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 09 June 2018
نقوی‌حسینی:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد فرمان رهبر انقلاب برای انجام مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو موجب خواهد شد تا تیم مذاکره کننده کشورمان با دست پُر بر سر میز مذاکرات با اروپایی ها حاضر شود.

غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو بر خلاف برجام نیستبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه‌ملت، نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای انجام مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو، گفت: اروپایی ها از یک سو در تلاش هستند مانع از پیشرفت هسته ای کشورمان شوند و از سوی دیگر می خواهند تحریم ها و محدودیت ها علیه ایران اسلامی ادامه یابد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: به عبارتی می توان اذعان کرد که غربی ها خصوصا اروپا خواب آشفته ای برای ایران دیده است و بر این اساس نیز آمریکایی ها از ابزار اعمال فشار و افزایش تنش ها علیه کشورمان بهره می گیرند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها هم اکنون اعلام می کنند که در برجام می مانند از این رو ایران نیز ملزم به رعایت مفاد توافقنامه برجام است، ادامه داد: در واقع طرف های اروپایی و آمریکا به دنبال ضرر کردن ایران و نرسیدن به منافع حاصل از برجام هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه ایران اسلامی در حوزه هسته ای پیشرفت خواهد کرد و توطئه پیش بینی شده غربی ها را خنثی خواهد کرد، اظهار کرد: بنابراین صدور دستور فراهم کردن مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو یکی از ابزارهای خنثی سازی توطئه غربی ها است؛ البته باید یادآور شد که این مهم بر اساس ظرفیت های توافقنامه مذکور بوده و در واقع بر خلاف برجام نیست زیرا ایران هیچگاه بر خلاف تعهدات بین المللی اقدام نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید گفت که وقتی توانمندی هسته ای ایران ارتقاء یابد، تیم مذاکره کننده کشورمان با دست پُر بر سر میز مذاکرات با اروپایی ها حاضر می شود و این امر سبب خواهد شد تا آنها از زیاده خواهی هایشان دست بردارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: