اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - 03 June 2018
رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما هر چه داریم از امام و رهبری است، گفت: امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب شخصیت و هویتی دوباره به ارتش بخشیدند.

امام خمینی(ره) به ارتش هویتی دوباره بخشیدندخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سرهنگ ابراهیم پاشاپور رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از خبرگزاری عصرپرس با تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: ارتش به اعتماد امام(ره) همواره پاسخ داده است و هر کجا که ضد انقلاب و دشمنان توطئه کرده‌اند سینه سپر کرده است و نشانه این رشادت‌ها و ایثارها را می‌توان در هشت سال دفاع‌مقدس جستجو کرد، و  ارتش با پوست و استخوان جنگ را تجربه کرده است.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درادامه با اشاره به اینکه ارتشیان آن زمان با علم اینکه اگر طاغوت آنان را دستگیر کند آنان را به بدترین شکل مجازات می کنند باز هم به یاری امام شتافتند، افزود: علت این یاری ایمان واعتقاد راسخی بود که به امام راحل داشتند و عشق امام و اسلام و رهبری سبب شد که آنان با امام ماندگار شوند.

سرهنگ پاشاپور در ادامه با بیان اینکه ما هر چه داریم از امام و رهبری است، گفت: امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب شخصیت و هویتی دوباره به ارتش بخشیدند و ارتشیان نیز در طول ۴۰ سالی که از انقلاب می گذرد به این اعتمادی که ایشان به ارتش کردند تا سرحد جان از کشور و انقلاب و اسلام دفاع کرده اند.

وی با بیان اینکه ارتش به خوبی توانست پاسخ اعتماد حضرت امام(ره) را دهد، گفت: ارتش در این سال‌ها به خوبی توانست از جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و از محبوبیت در بین مردم برخوردار هستند.

ماده 87 قانون حمایت از ایثارگران

سرهگ پاشاپور گفت: با توجه به اینکه ارتش درزمان 8 سال دفاع مقدس  بیش از 3 میلیون نفر را در جهت آموزش و در حوزه نظام وظیفه به جبهه اعزام کرده است و از این تعداد یک میلیون نفر کارکنان رسمی بوده اند و در این مدت با آسیب هایی از قبیل: آسیب اعصاب و روان ، شیمیایی ، اصابت ترکش و ... مواجه شدند و برای حضور آنها در جبهه به مدت 20 ماه  ایثار گری اعلام شده است  اما بسیاری از این افراد به علت اینکه نخواستن به بیمارستان مراجعه کنند و از میدان نبرد دور شوند و  به همین خاطر سند پزشکی نداشته و با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.

وی در ادامه با اشاره به بند 87 قانون در حمایت از ایثارگرانی که در جبهه و جنگ حضور داشته اند اما سندی در خصوص آسیب آنها وجود ندارد،گفت:ماده 87 قانون در حمایت از ایثارگرانی که در جبهه و جنگ حضور داشته اند اما سندی در خصوص آسیب آنها وجود ندارد اعلام شده است که این افراد به یگان های نظامی و شورای پزشکی مراجعه نموده و درصد جانبازی آنها را مشخص کرده و  به بیناد شهید معرفی خواهند شد که بنیاد نیز بعد از بررسی پرونده و شورای پزشکی موظف است آنها را تحت پوشش خود قرارداده و از حق ایثارگیری، وام مسکن، دفترچه خدمات درمانی و ...  قرار دهد.

سرهنگ پاشاپور درادامه به تبصره ماده87 اشاره کردو گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت‌سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌گردد را به‌عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل پنج درصد (5%) جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد

براساس این گزارش، ماده 87- دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید و کلیه آیین‌نامه‌های اجرائی آن را حداکثر تا شش ماهه سال اول اجرای قانون برنامه تصویب و ابلاغ نماید.

همچنین، دولت مکلف است در اجرای ماده (61) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/12/1393 به نحوی برنامه‌ریزی نماید که تا دو سال اول اجرای قانون برنامه کلیه مشمولان ماده مذکور تعیین تکلیف گردند. یگانهای اعزام‌کننده نهادهای متولی موظفند گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر: