اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 06 October 2016
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان خود از انقلاب اسلامی دفاع کردند که این اقتدار سبب شده هیچ کشوری جرات تعرض به حریم ایران را نداشته باشد.

به گزارش عصرپرس ازپایگاه خبری سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در کنگره یکهزار و 880 شهید کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اقتدار و امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی در این مقطع حساس، الگویی از مقاومت و پایداری برای دیگر ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان شده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ آرمان و ادامه راه شهدا گفت: در پرتو نعمت ولایت و حرکت در مسیر راه شهدا دشمنان نظام با وجود برنامه ریزی و توطئه های مختلف برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی هیچ غلطی نخواهند کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از وجود نظام اسلامی و مقام شامخ ولایت فقیه در کنار امنیت کم نظیر به عنوان 2 نعمت برجسته برای ملت سرافراز ایران اسلامی یاد کرد و افزود: توجه این مولفه ها در جنگ تحمیلی و تمامی مقاطع حساس ایران اسلامی نصرت های زیادی به همراه داشته است.

سر لشکر جعفری با بیان اینکه تمامی نقشه ها و برنامه ریزی دشمنان اسلام در منطقه دچار شکست شده بیان کرد: این مهم در سایه الگوی گیری کشورهای اسلامی از جمله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن از مقاومت ملت رشید ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ممکن شده است.

وی با بیان اینکه شکوه معنوی ایران اسلامی به برکت ایمان و اخلاص شهدا و جاری شدن این فرهنگ در جامعه ایران اسلامی است، تصریح کرد: تاسی از بصیرت انقلابی و روحیه جهادی در شرایط کنونی لازمه توسعه و اقتدار کشور است.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان کنگره سرداران و یکهزار و880 شهید کهگیلویه وبویراحمد گفت: کنگره ها و یادواره های شهدا باید فرصتی برای شناخت معرفت، آرمان و راه شهدا و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی جامعه باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قدرت کم نظیر ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: شهدا درس بزرگی در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان دادند و امروز ایران اسلامی مقتدرتر از هر زمان دیگر هر دشمنی را سرجای خود می نشاند.

سردارسرلشکر پاسدارجعفری اظهارکرد: رزمندگان ما در جنگ تحمیلی حدود 1.5 سال برای بازپس گیری بخشی ازخاک وطن و شش سال برای تثبیت امنیت پایدار در مرزها با دشمن بعثی جنگیدند و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به برکت انقلاب اسلامی برای جهان اسلام و کشورهای اسلامی، گفت: اقتدار ایران اسلامی و توفیقات ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی امروز مایه مباهات و نیز نقطه امید کشورهای منطقه و آزادگان جهان است.

وی، ولایت پذیری و ایثارگری را یکی از ویژگی های بارز شهدا دانست و افزود: شهدا برای خدمت به ولایت فقیه، نظام و مردم، جان خود را نثار این نظام الهی کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لزوم الگو پذیری مسئولان اجرایی کشور از روحیه جهادی شهدا را یاد آور شد و تصریح کرد: توسعه کشور و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیارمند مدیریت جهادی و اتکا به باورهای درونی است.

سردار سرلشکر پاسدار جعفری سه دستاورد ارزنده انقلاب اسلامی را وجود نظام اسلامی و ولایت فقیه، نهضت بیداری اسلامی و ایستادگی و مقاومت علیه دشمنان برشمرد و گفت: مخالفت با نظام سلطه در سایه مقاومت و امنیت پایدار منشاء نصرت الهی برای بسیاری از کشورهای منطقه شده است.

وی به نقش مردم در تثبیت پایه های انقلاب و نظام اشاره کرد و گفت: مردم فهیم ما در عرصه انتخابات برای مناصب قانونگذاری و اجرایی با فهم انقلابی خود نقش مهمی را برعهده دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب راه زنده نگه داشتن شهدا در سایه توجه به پشتوانه های اعتقادی و باورهای دینی، سبک زندگی اسلامی و آرمان این انسان های مجاهد ممکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدا نسبت به مسائل فرهنگی حساس بودند، گفت: توسعه و تقویت فرهنگی دینی نیازمند تلاش بیشتر مسئولان فرهنگی است و باید نقاط ضعف این بخش از سوی مسئولان بیش از پیش برطرف شود.

وی هفت ویژگی شهدا را شامل اهل مسجد بودن نماز اول وقت، عشق به امام و ولایت پذیری ایثارگری، تبری از دشمنان، غیرتمندی و جوانمردی و تعصب دینی ذکرکرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدمت کردن به مردم در کنار ایثارگری، تقویت و فرهنگ حجاب و عفاف و ولایت پذیری بی چون و چرا از ویژگی های ممتاز شهداست که نیازمند ترویج و توجه همگانی است.

نخستین کنگره سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد از روز یکشنبه یازدهم مهرماه آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران یکهزار و 880 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: