اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 02 June 2018
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: دولت نتوانسته نقدینگی را کانالیزه کند.

بلاتکلیفی نقدینگی سکه را گران کردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به افزایش قیمت سکه اظهار داشت: بعد از افزایش نرخ دلار در بازار شاهد گرانی سکه هستیم، در حال حاضر سکه از مرز 2 میلیون تومان گذشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این باره که گفته می شود افزایش قیمت ها به نفع دولت است، تاکید کرد: چرا دولت باید به دنبال افزایش قیمت ها باشد، علت اصلی گرانی بلاتکلیفی نقدینگی در کشور است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به رشد افسارگسیخته نقدینگی در کشور، گفت: فضای کشور برای تولید مناسب نیست و دولت نتوانسته نقدینگی را کانالیزه کند تا به سمت و سوی درستی حرکت کند.

افزایش قیمت سکه

 وی ادامه داد: از سوی دیگر با وجود نقدینگی قابل توجه در کشور شرایط اجتماعی برای کار آفرینی خوب نیست، بنابراین سرمایه ها به سمت سکه، خانه، ارز و بازارهای دیگر می رود، به همین جهت گفته می شود بلاتکلیفی نقدینگی عامل اصلی گرانی ها است.

این نماینده مجلس عملکرد دولت در زمینه مدیریت بازار را ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر دولت از عهده مدیریت بازار و کانالیزه کردن نقدینگی برآمده بود در حال حاضر با چنین وضع اقتصادی مواجه نبودیم، به نظر می رسد دولت نمی تواند مدیریت کند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: