اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 30 May 2018
صالحی در حاشیه جلسه امروز دولت:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تامین ارز کاغذ مورد نیاز مطبوعات مشکلی نداریم و کاغذها را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان تصویب شده خریداری خواهیم کرد.

مشکلی برای تامین ارز کاغذ مورد نیاز مطبوعات نداریم

به گزارش عصرپرس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز، اظهار کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای درباره اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتند که پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن انجام نشده بود. امسال این اساسنامه تصویب شده است که با کمک این اساسنامه شرایط استقرار کانون‌ها در چارچوب قانون مهیاتر می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی سیاستگذاری در این اساسنامه پیش‌بینی شده که برخی از وزرا و مجموعه‌های عمومی در آن حضور دارند، از سوی دیگر آیین‌نامه مالی این کانون‌ها در اختیار این شورا قرار گرفته است. فاصله تاخیر زمانی که در اساسنامه کانون‌ها داشتیم ضربه‌هایی از لحاظ ساختاری به کانون‌ها زده، این در حالی است که این کانون‌ها نه تنها در حوزه‌های دینی،  بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری و ۱۲ هزار کتابخانه در مساجد وجود دارند، گفت: این نهادهای فرهنگی با کمک این اساسنامه که استقرار قانونی و چارچوب‌دار آن ها را فراهم می‌کند، می‌تواند شرایط بهتری را در دهه پنجم انقلاب فراهم آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره تامین ارز برای خرید کاغذ گفت: مشکلی برای خرید کاغذ مطبوعات و تامین ارز در این رابطه نداریم و با همان قیمت ۴۲۰۰ تومان مصوب کاغذها را خریداری خواهیم کرد. انتظار می رود جریان توزیع کننده کاغذ با دقت بیشتری در رابطه با توزیع کاغذ برخورد کند؛ چراکه نابسامانی‌هایی در زمینه توزیع کاغذ وجود دارد و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به آن برخورد لازم را خواهد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: برای تامین ارز خرید کاغذ مشکلی نداریم، اما در توزیع آن مشکلاتی وجود دارد.

وی همچنین در واکنش به حضور نیافتن برخی از هنرمندان در افطاری رییس‌جمهور گفت: سنت افطاری رییس جمهور که هر ساله برگزاری می شود فرصتی فراهم می کند تا رییس جمهور با اقشار مختلف از جمله هنرمندان گفت‌وگوی دو طرفه داشته باشد. این یک فرصت ارتباطی است که هم هنرمندان با رییس جمهور گفت‌وگویی داشته باشند و هم ایشان نقطه نظراتشان را بیان کنند. امسال هم با توجه به شرایط خاص جهانی و منطقه ای که داریم این دیدارها و گفت‌وگو ها اهمیت‌ ویژه ای پیدا می‌کند. شرایط فعلی کشور همدلِی‌ها و همراهی‌هایی بیشتری را می طلبد تا جامعه ایرانی با یک انسجام بیشتر از این دوره عبور کند.

صالحی گفت: امسال همانند سال‌های پیش رییس جمهور با اقشار مختلفی از جمله زنان، جوانان، ورزشکاران و هنرمندان جلسه افطاری برگزار کرده است. طبیعی است که افراد ایده‌ها و نظرات مختلفی داشته باشند. برداشت ما این است که جامعه هنری و فرهنگی کشور همانند گذشته حضور همدلانه ای خواهند داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: