اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 30 May 2018
برای نخستین بار در کشور؛
سامانه خدمات جامع حمایتی از صنایع با هدف عرضه خدمات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه رونمایی شد.

سامانه جامع حمایتی صنایع کوچک رونمایی شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی عبدلی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از این سامانه افزود: سامانه جامع حمایتی برای نخستین بار در کشور به عنوان پایلوت در ارومیه رونمایی شده و پس از بررسی عملکرد آن با مرکزیت این استان در سطح کشور اجرایی می شود.

عبدلی ادامه داد: در این سامانه تمامی فعالیت های واحدهای صنعتی و خرید و فروش آنها ثبت می شود و خریدار می تواند با مراجعه به این سامانه محصولات تولیدی را مشاهده و از طریق همین سامانه اقدام به خرید محصول کند.

وی افزود: ارایه آموزش های مجازی به صنعتگران از دیگر برنامه های این سامانه است و با راه اندازی و گسترش آن در کشور می توان آموزش های کم هزینه ای به صنعتگران ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای حمایت از کالای ایرانی نیز صفحه ای جداگانه در داخل همین سامانه طراحی شده است تا خریداران، محصولات تولیدی ایرانی را مشاهد کرده و محصولات مورد نیاز داخلی را خریداری کنند.

عبدلی با تاکید بر اینکه این سامانه می تواند تاثیر مثبتی در توسعه صنعتی داشته باشد، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندهای شهرک های صنعتی می توان وضعیت کسب و کار را بهبود بخشید و چرخ صنعت را به حرکت درآورد.

وی بیان کرد: توسعه و گسترش تکنولوژی، توسعه مدیریت و عملیات، گسترش صادرات و توسعه تجارت، شبکه گستری و اطلاع رسانی کسب و کارها و تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری از اهم برنامه ها و ماموریت های این سازمان است.

بنابر این گزارش، صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران» عصر سه شنبه وارد ارومیه شد. وی از نمایشگاه توانمندهای صنعتی و معدنی و شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی آذربایجان غربی بازدید و از سامانه خدمات جامع حمایتی صنایع کوچک رونمایی کرد.

نجفی با برخی از مخترعان و مبترکان جوان آذربایجان غربی نیز به گفت و گو پرداخت و امروز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های صنعتی ارومیه حضور می یابد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می رود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: