اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 29 May 2018
حسینی خبر داد:
عضو ناظر مجلس در هیئت امنای صندوق توسعه ملی از اختصاص مجدد تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

اختصاص مجدد تسهیلات برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارسبه گزارش سرويس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، محمد حسینی عضو ناظر مجلس در هیئت امنای صندوق توسعه ملی از مصوبه صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس پیش از این از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کرده بود، اما با توجه به حکمی که در قانون اساسنامه صندوق وجود دارد و مصوبات هیئت امنا امکان پرداخت تسهیلات جدید به  پالایشگاه ستاره خلیج فارس به استثناء وجود داشت.

عضو ناظر مجلس در هیئت امنای صندوق توسعه ملی، افزود:براساس قانون، پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از بازپرداخت تسهیلات قبلی می توانست تسهیلات مجدد دریافت کند، اما چون فازهای ستاره خلیج فارس در حال نهایی شدن است، مجددا امکان پرداخت تسهیلات به این پالایگاه فراهم شد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس هنوز توان بازپرداخت تسهیلات قبلی را نداشته است

وی با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس هنوز توان بازپرداخت تسهیلات قبلی را نداشته است، ادامه داد: هیئت امناء این اجازه را داد که مجدد رقم قابل توجهی تسهیلات به پالایشگاه پرداخت شود که میزان آن براساس تقاضای پالایشگاه و مصوبه هیئت عامل انجام می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون در سنوات گذشته ارائه تسهیلات مجدد به چند پروژه نفتی تصویب شده است، یادآور شد: فاز پایانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس احتمالا تا پایان سال افتتاح می شود که میزان تولید بنزین در ایران را به میزان 12 میلیون لیتر در روز افزایش می دهد.

عضو ناظر مجلس در هیئت امنای صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه مصوبات هیات امنای صندوق توسعه ملی در جهت رونق بخشی به تولید با نرخ سود پایین است، تصریح کرد: هدف صندوق توسعه ملی این است که بتوان از منابع در اختیار صندوق کمکی به تولید داخلی کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: