اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 28 May 2018
وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات اعلام کرد: نمایندگان مجلس تاکید دارند که توسعه و استفاده زیاد از فیلتر شکن ها برای امنیت کشور خطرساز است.

کیفیت پیام رسان‌های بومی نیاز به تقویت جدی داردبه گزارش سرویس اقتصادی  عصرپرس از صدا وسیما، محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز در حاشیه جلسه کمیسیون های مجلس با اشاره به موارد بررسی شده اظهار داشت: نمایندگان مجلس بر این تاکید دارند که توسعه و استفاده زیاد از فیلتر شکن ها برای امنیت کشور خطرساز بوده و فضای اجتماعی را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: این فیلتر شکن ها محتوای غیرمجاز وسیعی را دسترس کاربران قرار می دهد که در جلسه امروز راهکارهای حل این مشکل بررسی و نتایجی نیز حاصل شد.

وزیر ارتباطات افزود: در این جلسه پیام رسان ها مشکلات و برنامه هایشان را ارائه و دستگاه های اجرایی نیز برای حل این مشکلات اعلام آمادگی کردند، همچنین مدیران پیام رسان ها با دغدغه مردم در این حوزه آشنایی بیشتری پیدا کردند.

آذری جهرمی اظهار داشت: بخشی از دغدغه نمایندگان مجلس این است که اگر انحصار پیام رسان های خارجی خوب نیست، انحصار داخلی هم مناسب نیست و باید فضای رقابتی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اشاره به آمار استفاده از پیام رسان های داخلی اظهار داشت: تاکنون یک میلیون نفر تلگرام را حذف کردند و در مجموع ده و نیم میلیون مشترک نصب فعال پیام رسان های داخلی را به انجام رسانده اند و 42 گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران موجود در پیام رسان های داخلی است.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 25 درصد کاربران به پیام رسان های داخلی اقبال نشان دادند و 75 درصد هم از پیام رسان های دیگر استفاده می کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: