اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 28 May 2018
رئیس پلیس فتا استان خوزستان مطرح کرد:
رییس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه با گسترش روز افزون اینترنت، ضریب نفوذ آن نیز در بین افراد جامعه افزایش یافته و نیازهای جدیدی در این زمینه احساس می‌گردد،گفت: ایجاد سایت‌های آگهی آنلاین نیز در پاسخ به همین نیازها راه اندازی شده و کمک بزرگی به عرضه مستقیم کالا توسط افراد بدون دخالت واسطه و دلال نموده است.

کلاهبرداری از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط

به گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: در این سایت‌ها فردی که کالایی برای فروش دارد اقدام به ثبت آگهی می‌کند و از طرفی دیگر خریدار با مراجعه به سایت و جستجوی کالای مورد نیاز خود، با آگهی دهنده تماس گرفته و به صورت مستقیم و بدون دخالت شخص ثالث باهم معامله می‌کنند.

وی افزود: دست کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبری، از این امکان نیز دور نمانده و این مجرمان سعی دارند تا با روش‌ها و شگردهای گوناگون اهداف شوم خود را عملی سازند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: مصداق این‌گونه کلاهبرداری‌ها پرونده ایست که چندی پیش در این پلیس تشکیل شد که در آن شاکی اذعان داشت از طریق یکی از سایت‌های آگهی آنلاین از وی کلاهبرداری شده و خواستار رسیدگی به شکایت خود شد.

رییس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: این شخص در تشریح شکایت خود اظهار داشت، جهت خرید خودرو به آگهی‌های منتشر شده در یکی از سایت های آگهی آنلاین مراجعه کرده و با شماره تلفن یکی از آگهی ‌دهنده‌ها تماس گرفتم. شخص آگهی‌ دهنده اعلام داشت در صورتی که قصد خرید خودرو را دارید بایستی مبلغ 3 میلیون ریال به شماره کارت بانکی که اعلام می کنم، واریز نمایید تا خودرو را برایتان نگه دارم. بنده نیز به وی اعتماد نموده و مبلغ را برایش واریز نمودم و بعد از مدتی که از وی خبری نشد، متوجه شدم شخص آگهی دهنده کلاهبردار می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: لذا پرونده مقدماتي در دستور کار کارشناسان  اين پليس قرار گرفت و پس از ثبت اظهارات شاکي و بررسي‌هاي اوليه پرونده تشکیل شد. با ادامه تحقیقات و بررسی‌های تخصصی و ردگيري مبالغ کلاهبرداری شده، هویت متهم شناسایی شد و مشخص گرديد شخصي به هويت ش.ع، اقدام به کلاهبرداری نموده است.

وی با اشاره به بازداشت متهم، افزود: با مشخص شدن حساب بانکي فعال وي و با دستور مقام محترم قضايي، مبلغ مذکور که در حساب وی مسدود شده بود به حساب شاکي عودت داده شد. متهم نيز همراه پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني و اخذ نيابت قضايي تحويل مقام محترم قضايي گرديد.

سرهنگ حسنوند در پایان گفت: نکته‌ای که لازم است شهروندان رعایت کنند این‌ است که در بستر اینترنت و فضای مجازی از اعتماد بی‌جا به دیگران خودداری کرده و به هیچ وجه قبل از دریافت کالا و اطمینان از صحت و سلامت آن، مبلغی را تحت هیچ عنوانی پرداخت نکنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: