اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 28 May 2018
با هدف افزايش همکاري ها؛
محمد جواد ظريف و هیات سیاسی و اقتصادی همراه براي رايزني با مقامات هندي در سفري يک روزه وارد دهلي نو شد.

وزير امور خارجه ايران به هند سفرکرد

به گزارش عصرپرس، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران بامداد روز دوشنبه وارد دهلي نو پايتخت هند شد. ظريف در صدر يک هيئت عالي رتبه دولتي براي رايزني با مقامات هندي در سفري يک روزه وارد دهلي نو شد.

ظریف در بدو ورود به فرودگاه «ایندرا گاندی» دهلی نو در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: گفتگو با مقامات هندی برای افزایش همکاری ها و تامین منافع اقتصادی دو کشور از برنامه های او در سفر یک روزه به هند است.

وی افزود: هند از شرکای مهم اقتصادی و سیاسی ایران در منطقه به شمار می رود و در این سفر ملاقات کاری مفصلی با خانم سوشما سوواراج وزیر امور خارجه هند برگزار خواهد کرد و در آن دیدار درباره برجام و اقدامات خلاف قانون آمریکا در خروج از برجام و گسترش روابط تجاری در شرایط کنونی مذاکره خواهند کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره روند همکاری های هند و ایران بعد از خروج آمريکا از برجام گفت: روابط هند و ایران در دوران تحریم ها و قبل از برجام وجود داشته و در دوران برجام گسترش یافته است.

ظریف گفت: اطمینان داریم روابط هند و ایران رو به رشد و رو به گسترش خواهد بود و در زمینه های مختلف به ویژه انرژی، تجارت و حمل و نقل همکاری ها قابل افزایش است.

وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام مشورت های گسترده ای درباره اقدامات آمريکا در نقض برجام انجام شده است و رایزنی ها با مقامات کشورهای مختلف ادامه دارد.

ظريف قرار است امشب در ضيافت شام همتاي هندي خود شرکت کند. در اين سفر همچنين نمايندگاني از وزارتخانه هاي اقتصاد و دارايي، نفت و صنعت معدن تجارت و بانک مرکزي روند افزايش همکاري هاي بانکي و اقتصادي بين دو کشور را بررسي خواهند کرد. توسعه بندر چابهار و سرمایه گذاری هندی ها در این بندر از قراردادهایی است که پیش از این بین مقامات هند و ایران به امضا رسیده است. حجم مبادلات تجاری غیرنفتی هند و ایران هم حدود هفت میلیارد دلار در سال است. هند دومین خریدار نفت ایران بعد از چین به شمار می رود.


نام:
ایمیل:
* نظر: