اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 27 May 2018
سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد: شواهد علمی برای تائید ادعاهای مطرح ‌شده در خصوص امکان کنترل تغییرات جوی و جذب سامانه‌های بارشی وجود ندارد.

عدم تائید علمی ادعاهای جذب سامانه‌های بارشیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پیرو ادعاهای مطرح‌شده در خصوص امکان متمرکز نمودن رطوبت موجود در طبقات مختلف جو و انجام آزمایش موفق در محدوده یکی از طرح‌های تحت کنترل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، بهروز مرادی سرپرست این شرکت با بیان مطلب فوق افزود: به نظر می‌رسد با دانش امروزین، امکان جذب و متمرکز سازی کل رطوبت موجود در محدوده‌ای به وسعت چند میلیون کیلومتر در یک نقطه که منجر به بارش شود، وجود ندارد.

وی افزود: نظر به رسالت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران مبنی بر حمایت فنی و پژوهشی از هرگونه ایده و پژوهش در راستای استحصال آب‌های نامتعارف، پس از مراجعه شخصی که کلیپ‌های وی در سطح فضای مجازی پخش‌شده است، کارشناسان فنی شرکت درخواست ارائه توضیحات حداقلی پیرامون روش‌شناسی اجرای این فرایند را از شخص نامبرده نمودند که ایشان به دلیل احتمال مخاطره در مالکیت معنوی و حق کپی‌رایت این دانش فنی ادعاشده، از ارائه مستندات مربوطه خودداری نمود.

مرادی تأکید کرد: در این مجال تأکید می‌نمایم شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به هیچ عنوان فرایند طی شده را به لحاظ فنی و علمی تائید نمی‌نماید.

شایان‌ ذکر است که تا مدت قابل‌توجهی پس از انجام آزمایش ایشان بارندگی یا حتی تجمع ابر در نواحی اطراف محل آزمایش صورت نگرفته است.

لازم به یادآوری است حمایت از هر نوع ایده یا پژوهش، در مورد استحصال آب‌های نامتعارف در راستای شرح وظایف و مأموریت‌های ابلاغی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران می‌باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: