اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - 26 May 2018
قرارداد ساخت ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، بین سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و یک شرکت خصوصی امضا شد.

قرارداد ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی امضا شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ایمیدرو، آیین امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و همچنین تفاهم نامه ساخت و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار روز چهارشنبه در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مهدی کرباسیان «رییس هیات ایمیدرو ایران» و محمد راستاد «مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی» برگزار شد.

این پایانه صادراتی با هدف ایجاد 15 میلیون تن ظرفیت حمل و بارگیری ساخته خواهد شد. ارزش سرمایه گذاری این طرح در بندر شهید بهشتی چابهار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که توسط یک شرکت داخلی انجام می شود. اشتغالزایی طرح پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی ۷۵ به طور مستقیم و 175 نفر به صورت غیر مستقیم است. طبق پیش بینی انجام شده فاز نخست این طرح در مدت 24 ماه ساخته خواهد شد.

۱۳ هکتار زمین به این پروژه اختصاص می ‌یابد و تجهیزات این طرح شامل واگن تیپلر، بلت کانوایر، ریکلایمر، استاکر، شیپ لودر و شیپ آنلودر است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم گفت: طرح کارخانه فولاد مکران چابهار با ظرفیت 1.6 میلیون تن در حال ساخت است.

کرباسیان ادامه داد: ما طرح های توسعه متعددی در چابهار در برنامه ریزی داشته ایم که اگر مسؤولان همکاری کنند در آینده اجرایی می شود.

وی افزود: یکی از آنها پروژه فولادی است که شرکت های معتبری همچون فولاد مبارکه، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و چادرملو و مطالعه آن را با هدف ایجاد 10 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد شروع کرده اند.

کرباسیان با بیان اینکه شرکتی جدید برای این هدف در دست تاسیس است، گفت: مطالعه این طرح عظیم به یک شرکت بین اللملی سپرده شده است. از منظر ما چابهار یک نقطه ای مهم برای بخش معدن و صنایع معدنی محسوب می شود و در چابهار برای مواد معدنی دیگر در زنجیره فولاد نیز برنامه های توسعه ای داریم.

در این برنامه دانیال محبی «استاندارد سیستان و بلوچستان»، عبدالغفور ایران نژاد «نماینده مجلس شورای اسلامی» و یزدان سیف«مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی» نیز حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: