اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - 26 May 2018
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش اعلام کرد:
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۱۰ سامانه برای ساماندهی مراکز آموزشی و شناسنامه‌دار کردن مراکز سامانه‌ای خبر داد.

فعالیت۱۰ سامانه برای ساماندهی مراکز آموزشی غیر دولتی

به گزارش عصرپرس ازروابط عمومی سازمان مدارس غیر دولتی، مجتبی زینی‌وند  معاون وزیر و رئیس سازمان  مدارس و مراکز غیر دولتی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره نقش شوراهای آموزش و پرورش در موضوع تعلیم و ترییت گفت: نظام خانواده، گروه‌های اجتماعی و دستگاه‌ها در امر تعلیم و تربیت اثرگذارند و در این بین نقش اصلی شوراهای آموزش و پرورش، بسیج امکانات ملی و محلی جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش در مدت اخیر در تمام سطوح از منطقه تا استان فعال شده‌اند و در همین راستا و سال گذشته، ۱۳۲ جلسه استانی و ۴۹۶ مصوبه داشته‌ایم.

زینی‌وند بر لزوم تسهیل فرایند اطلاع‌رسانی و شفافیت از طریق به کارگیری فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: اکنون ۱۰ سامانه برای ساماندهی مراکز آموزشی و شناسنامه‌دار کردن مراکز غیر دولتی  فعال است و بیش از ۱۲هزار مرکز اطلاعات خود را وارد سامانه کرده‌اند که در این سامانه‌ها نوع و وضعیت آموزشی، نیروی انسانی و میزان شهریه‌ها تعریف شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش هم‌چنین درباره طرح خرید خدمات آموزشی گفت: سامانه خرید خدمات دومین سامانه‌ای بود که در این مرکز راه‌اندازی شد. در سال ۹۳ دولت یازدهم با هدف کمک به استقرار عدالت آموزشی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار طرح خرید خدمات را با پرداخت سرانه تحصیل و خرید خدمت از سوی موسسه‌های برجسته را شروع کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این طرح کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت و وضعیت آموزشی و پرورشی این مدارس ارتقا یافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: