اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 23 May 2018
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: دولت باید محیط کسب و کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خلاق فراهم می‌کند و ضمن ارائه مجوزها روند سخت‌گیری‌ها برای راه‌اندازی این کسب و کارها را کاهش دهد.

دولت محیط کسب و کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورایجاد‌کند

به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از استارتاپ پویانمایی دیرین‌دیرین گفت: جوانان خلاق ایرانی نشان داده‌اند از یک محیط کوچک و محدود با تکیه به خلاقیت و نوآوری خود ضمن ایجاد اشتغال درآمد میلیاردی کسب کنند و این روند می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر جوانانی باشد که قصد دارند ایده‌های نوآورانه و خلاقانه خود را به کسب و کار موفق بدل کنند.

وی افزود: دیرین‌دیرین نمونه موفق یکی از همین کسب و کارهای خلاقانه و استارتاپی است که موفق شده با تکیه به خلاقیت و نوآوری خود بیش از ۱۷۰ نفر را به طور مستقیم مشغول به‌کار کند و ضمن درآمد قابل توجه، گام مهمی در مسیر فرهنگ‌سازی بردارد.

رئیس ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: امسال برنامه حمایت از شرکت‌های خلاق و فرهنگی به طور جدی‌تری ادامه می‌یابد و اگرچه زمان می‌برد تا مانند شرکت‌های دانش‌بنیان به حجم قابل توجهی برسند، اما شرکت‌های این حوزهمی‌توانند به جایگاه مطلوبی در سپهر اقتصاد دانش‌بنیان دست یابند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت دولت ایجاد زیرساخت‌ها و رفع موانع قانونی از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: دولت باید محیط کسب و کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خلاق فراهم می‌کند و ضمن ارائه مجوزها روند سخت‌گیری‌ها برای راه‌اندازی این کسب و کارها کاهش دهد.

فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان بزرگ‌ترین حمایت از ما بوده است

ابوالحسنی، مدیر مجموعه دیرین‌دیرین مهم‌ترین لازمه رونق شرکت‌های خلاق را ایجاد فضای مساعد و تسهیل فعالیت این کسب و کارها دانست و گفت: مهم‌ترین کمکی که در این سال‌ها به ما شد حمایت معاونت علمی و فناوری از فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان بود و علی‌رغم این‌که کمک مالی دریافت نکردیم، اما روند کمک به دریافت مجوزها و تسهیل فعالیت‌ها به این کسب و کار کمک کرد و ما استارتاپ دیرین‌دیرین را اولین بار با کمک و حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان شروع کردیم.

وی ادامه داد: دیرین دیرین با میانگین بازدید ۸میلیون در فضای مجازی، آشنایی بیش از ۸۰درصد جامعه با این پویانمایی اکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده و توانسته است گام مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بردارد.

در ادامه این بازدید، فرآیند ساخت یکی از قسمت‌های مجموعه پویانمایی دیرین دیرین با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان، علی درخشی کارگردان، علیمردانی صداپیشه مدیران این استارتاپ  و دست‌اندرکاران این مجموعه انجام شد.

مجموعه پویانمایی دیرین دیرین با کارگردانی و تصویرگری علی درخشی به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداخته و نیز می‌کوشد تا در جهت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه و سالم زیستن و ... قدم بردارد. این انیمیشن هم اکنون یکی از پر طرفدارترین انیمیشن‌های کوتاه ایرانی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: