اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 23 May 2018
بیانیه ارتش در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر؛
مردم ایران با بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس و مقاطع پر فراز و فرود گذشته آماده‌تر از هر زمان دیگری توطئه‌های اقتصادی و سیاسی دشمنان را خنثی می‌کنند.

مردم ایران آماده‌تر از گذشته توطئه‌ دشمنان را خنثی می‌کنند

به گزارش عصرپرس؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد، بیانیه‌ای صادر و در آن آزادسازی خرمشهر را نقطه عطف عملیات‌های دوران دفاع مقدس توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است:

فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، پس از 19 ماه اشغال، نماد وحدت، قدرت ملی، پایداری و عدم پذیرش هرگونه تجاوز از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی است. حماسه عظیمی که با پشتیبانی مردم از رزمندگان اسلام، ایمان، اعتقاد و غیرت دلیرمردان ایران اسلامی و از همه مهم تر وحدت و همدلی نیروهای شرکت کننده در آن اعم از ارتش، سپاه و بسیج مردمی به دست آمد.

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی در تاریخ سراسر افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. در این روز عظیم، شهر خون و قیام پس از 19 ماه، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد.

این روز عزیز، درس بزرگ مقاومت و ایستادگی یک ملّت مصمّم محسوب می‌شود که در تاریخ ثبت شده است. به گواهی تاریخ، ملت بزرگ ایران همواره با مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی خواهد ایستاد و از آرمان‌های امام راحل، انقلاب و شهیدان گلگون کفن حراست و پاسداری می‌کند.

درس دیگر سوم خرداد درس وحدت و انسجام نیروهای مسلح است. کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست برادران خود در سایر نیروهای مسلح، مصمم و مقاوم تا آخرین قطره خون خود از حریم ولایت و میهن اسلامی صیانت می‌کنند.

امروز دشمنان ایران که با بدعهدی و پیمان‌شکنی درصدد تحریم و انزوای ایران هستند، باید بدانند که مردم ایران با تجربیات دوران دفاع مقدس و مقاطع پر فراز و فرود گذشته آماده‌تر از هر زمان دیگری توطئه‌های اقتصادی و سیاسی آنان را خنثی می‌کنند.

آزادسازی خرمشهر یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شهامت، شجاعت و همدلی فرماندهان و اوج خداباوری رزمندگان اسلام است که بازخوانی آن علاوه بر عبرت برای متجاوزان و جهانخواران، الهام‌بخش ایستادگی در مقابل بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب و نشردهنده فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک آزادسازی خرمشهر به امت شهیدپرور ایران اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تاکید می‌کند: فرزندان ملت بزرگ ایران در ارتش، با توکل بر خداوند متعال و تأسی از سرور و سالار شهیدان و با پیام «ما‌‌ توانستیم» در عملیات آزادسازی خرمشهر، در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور سر از پا نخواهند شناخت.


نام:
ایمیل:
* نظر: