اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 23 May 2018
واعظی در جمع خبرنگاران:
رئیس دفتر رئیس جمهور ادعاهای اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه کشورمان را مجموعه ای از شعارها توصیف کرد و اظهار داشت: کسانی که در خارج، برای ایران طراحی و توطئه می کنند، هنوز این ملت را نشناخته اند و نمی دانند ملت ایران وقتی بفهمند دشمن می‌خواهد از اختلاف سلایق آنها سوءاستفاده کند، متحدتر و منسجم تر می شود.

توطئه های خارجی ملت ایران را متحدتر می کند

به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمود واعظی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آنچه وزیر امور خارجه آمریکا گفت مجموعه ای از شعارها بود که قبلا به زبان دیگری، توسط آقای ترامپ گفته شده بود. در این رابطه بسیار مهم بود که افکارعمومی دنیا و مسئولین سیاسی کشورهای مختلف، غیر از چند کشور کوچک، از صحبت های آقای ترامپ یا خروج او از برجام، یا از همین صحبتهای وزیر خارجه آمریکا هیچ استقبالی نکردند.

وی با اشاره به اینکه معنی این عدم استقبال این بود که مردم، افکارعمومی، مسئولین سیاسی و دولتها مطالب وزیر خارجه آمریکا را مجموعه ای از شعارها تلقی کردند، افزود: در داخل کشورمان هم همین‌گونه بود. ماهیت و نیات آنها برای مردم ما کاملا آشکار شده است و هر آنچه طراحی کرده بودند و اتفاق افتاد، نه در داخل ایران و نه در جهان تاثیری نداشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: دولت رویکرد مشخصی دارد و چنان که گفته شد، گفت وگوهای لازم در حال انجام است و می توانیم گام به گام پیش برویم.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفته کاهش ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان جزو اختیارات دولت است، اظهارداشت: همواره گفته می شد که مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری کند. این اولین بار است که این بحث مطرح می شود. ما به هر حال در ابتدای ماه مبارک اعلام کردیم که به استانداران و وزرا و روسای سازمانهای دولتی اجازه می دهیم که حسب مورد به شرطی که به کار و مراجعات مردم لطمه نخورد، می توانند نسبت به تنظیم ساعت کار متناسب با ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره برنامه سفرهای خارجی رئیس جمهور گفت: از طرف کشورهای سوئیس و اتریش دعوتی شده و داریم برنامه ریزی می کنیم که اگر وقت آقای رئیس جمهور اجازه دهد، بعد از ماه مبارک رمضان این سفرها انجام شود.

وی افزود: درباره دعوت رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از رئیس جمهور برای حضور در افتتاحیه جام جهانی هم، زمان آن به گونه ای است که با برنامه های آقای رئیس جمهور تداخل دارد و بعید می دانم که در این مراسم شرکت کنند. البته در این ماه احتمالا بنا بر دعوتی که رئیس جمهور چین از آقای دکتر روحانی داشته، برای شرکت در اجلاس شانگهای به این کشور سفر خواهند داشت و دیدارها و مذاکرات دوجانبه ای هم دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسشی اظهار داشت: مردم امروز بیش از هر زمان دیگر انتظارشان این است که مشکلات شان حل شود. با نگاه جناحی و با درگیری نمی توانیم به مردم خدمت کنیم. وضعیت کشور به گونه ای است که همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد: همه باید به هم کمک کنیم تا کشور پیشرفت کند بویژه در شرایط کنونی که آمریکا از همه توانش علیه ایران استفاده و در منطقه مثلث آمریکا، عربستان و اسرائیل درست شده که علیه ایران کار می کند. لذا امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت، انسجام و همکاری داریم.

واعظی خاطرنشان کرد: همه ما در دولت و دیگر قوا و نهادهای مختلف باید تلاش کنیم و اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم. باید روی اصول، منافع و امنیت ملی و اشتراکات مان توافق کنیم تا بتوانیم از ایران یک پیام انسجام به دنیا صادر کنیم تا همه بدانند در داخل ایران در برابر توطئه ها همه هم نظر و متحد هستند. همچنین در داخل کشور نیز امید را به مردم بازگردانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند باید همزمان با افزایش فشارهای خارجی، در داخل نیز فشارها را بر دولت، مردم و حتی رئیس جمهور افزایش دهند، گفت: آن کسانی که در خارج این تحلیل ها و برنامه ریزی ها را می کنند، مردم ایران را نشناختند. مردم ایران در ۴۰ سال گذشته نشان دادند ممکن است در داخل روی برخی مسائل اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند، ولی همین که دشمن خارجی بخواهد از این وضعیت سوءاستفاده کند، مردم متحدتر و منسجم تر می شوند.

واعظی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری فصل الخطاب هستند. وقتی ایشان تصمیمی می گیرند هم برای ما در دولت، هم دیگر قوا و هم برای مردم عزیزمان فصل الخطاب است. لذا فکر می کنم بارها و بارها در این ۴۰ سال گذشته شاهد این بودیم که غربی ها و برخی از کشورها خواب هایی برای ملت ایران دیدند که هیچ وقت تعبیر نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: