اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 22 May 2018
مصری:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم از رئیس مجلس خواست که این لایحه را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی بازگرداند.

لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم بایداز ابعاد ملی بررسی شود

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز (سه شنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه الحاق کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: باید این موضوع را از ابعاد ملی بررسی کنیم چرا که عملکرد هر مجلسی با تصمیمات بزرگی که در تاریخ می گیرد ارزیابی می شود بنابراین باید در یک فضای معقول و منطقی به گونه ای از کل موضوع برداشت کنیم که به یک تفاهم برسیم در غیر این صورت اگر بدون استماع نظرات تصمیم بگیریم مشمول آیه مندرج در درب ورودی مجلس نخواهیم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در انتقاد نسبت به عدم اظهار نظر کمیسیون امنیت ملی نسبت به این لایحه ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی که مسئولیت این امر را برعهده دارد در این شرایط نظر نمی دهد که خود جای ابهام دارد و این شاید بهترین دلیل باشد که ریاست مجلس این لایحه را به کمیسیون بازگرداند تا در مورد آن نظر روشن و قاطع ارائه دهند.

علی لاریجانی خطاب به مصری اینگونه پاسخ داد: براساس آئین نامه اگر کمیسیونی در موعد مقرر اظهارنظر نکند و دولت لایحه را تقاضا کند هیات رئیسه در این مورد وارد عمل می شود بنابراین کمیسیون باید اظهارنظر کند.

عبدالرضا مصری از رئیس مجلس خواست که در شرایط کنونی، لایحه را به کمیسیون امنیت ملی بازگرداند.

وی تصریح کرد: این خیال خامی است که کنوانسیونی که در حال تشکیل شدن است و آمریکا هیچگونه نظر و برنامه ای برای آن ندارد تصور کنیم که خود به خود شکل گرفته است، بحث ما این است که ما در سال 59 عضو این کنوانسیون بوده ایم و 19 سال قبل کنوانسیون جدیدی ایجاد کردند که ما عضو آن نبودیم.

مصری یادآور شد: دوستان تصور می کنند که این کنوانسیون در رابطه با مسئله مالی است که ما برای پیوستن به FATF به آن نیاز داریم. شما متن لایحه را قرائت کنید و همینطور تعهدی که ما داریم عمده آن در رابطه با استرداد تروریسم است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما فکر کنیم اگر عضو این کنوانسیون شویم چرخ دوران و چرخه مالی به روی ما باز می شود خیال خامی است چرا که ما در تعداد زیادی از کنوانسیون ها عضو بودیم اما همچنان مورد تحریم قرار گرفته ایم بنابراین اینگونه  نیست که اگر عضو این کنوانسیون شدیم آمریکا حق تحریم ما را نداریم، سوئیفت باز می شود و گردش دلار آزاد می شود بنابراین قطعا عضویت ما بدون هیچ دستاوردی خواهد بود.  

مصری عنوان کرد: آیا اگر ما عضو این کنوانسیون شویم تحریم ها برداشته می شود و مبادلات بانکی انجام می شود و تحریم های آمریکا بی اثر می شود مطمئن باشید اینگونه نخواهد شد. آیا در بحث تروریست آن هایی که پیوستن به این کنوانسیون را امضا کرده اند تروریست هایی که شهید بهشتی، شهید باهنر و رجایی و سایر مردمی که در کوچه و بازار شهید شدند را به ما بازخواهند گرداند یا اینکه آن ها را همچون منافقین خلق تقویت می کنند.

وی اظهار کرد: هم اکنون منافقین خلق توسط چه کشورهایی تامین مالی می شوند مگر کشورهایی که عضو این کنوانسیون شده اند به طور رسمی آن ها را حمایت نمی کنند کما اینکه سناتور در این رابطه گفت که 100 دستگاه رایانه در اختیار آن ها قرار خواهیم داد از سوی دیگر از نظر کشورهای عضو این کنوانسیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان تروریستی است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته تاکید کردند که کاش من هم یک پاسدار بودم. همچنین از نظر آن ها محسن رضایی، سردار جنگ، دکتر ولایتی، سردار رحیمی و حاج قاسم سلیمانی از مصادیق تروریست هستند بنابراین چه تعهدی وجود دارد که این کشورها روی ارزش های انقلابی ما پا نگذارند.

وی افزود: بسیاری از این کشورها همچون آمریکا و عربستان سعودی از داعش، تکفیری ها و بوکوحرام حمایت کردند و در زمانی که عرصه بر تروریست ها در سوریه تنگ شد از آن ها حمایت مالی کردند، کدام یک از کشورهای دنیا منکر این هستند که امکانات داعش به دستور عربستان سعودی و آمریکا که عضو این کنوانسیون هستند تامین شده است.

مصری یادآور شد: در بند 6 آمده اعمال کیفری با ملاحظات سیاسی، فلسفی، قومی، نژادی، عقیدتی، مذهبی و سایر ملاحظات قابل توجیه نیست به این معنا که تمام ارزش هایی که ما داریم در این کنوانسیون بی ارزش است، فلسفه عدالتخواهی باطل است و مقابله با استکبار، تجاوزگران و غاصب سرزمین تعطیل است.

وی خطاب به مردم ایران گفت: براساس این تعریف میرزا کوچک خان جنگلی، سرداران بزرگ ما در تبریز، سردار در غرب کشور، رئیس علی دلواری به دلیل مقابله با متجاوزان کمونیسم هستند چرا که به تروریسم کمک کرده اند.

مصری خطاب به نمایندگان مجلس افزود: هم اکنون نباید این موضوع را جناحی کنیم چرا که صحبت از امنیت ملی است و بنابر تعریف تروریسم در این کنوانسیون ستارخان تروریسم محسوب می شود آیا ملت ایران این تعاریف جدید را می پذیرد آن هم در شرایطی که اگر انگلیس وارد کشور شود و مردم با آن مقابله کنند براساس این تعاریف تروریست خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه بعد از پیوستن به برجام بسیاری از داشته های ما در حوزه هسته ای توسط کشورهای عضو این کنوانسیون به یغما رفته است، افزود: براساس پیشنهاد جدید این کشورها ما باید تمام فعالیت های خود در این حوزه را تعطیل کنیم و این در حالی است که اسرائیل غاصب به عنوان کشوری آدمکش و کودک کش که 400 کلاهک هسته ای دارد عضو انرژی هسته ای هم نیست کاملا آزاد است.

مصری در پایان خطاب به سه فراکسیون سیاسی مجلس از آن ها خواست که فارغ از هر نوع نگاه جناحی به صورت معقول و منطقی ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنند چرا که هر زمان جناحی به موضوعی نگاه شده متضرر شده ایم بنابراین باید یک گروهی از سه فراکسیون برای تحقق این مهم انتخاب شوند، همچنین اظهارنظرهای موافق و مخالف باید برنامه ریزی شده باشد تا بتوانیم در این رابطه که الحاق یا عدم الحاق به این کنوانسیون به نفع ما بوده یا نه تصمیم بگیریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز روز سرنوشت سازی برای ملت ایران است چرا که ما در کنوانسیون های بسیاری عضویت داشته ایم اما نتیجه مثبتی حاصل نشده است ضمن اینکه وزیر امور خارجه آمریکا برای ما شروطی تعیین کرده و این در حالی است که خود رئیس جاسوسان دنیا بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: