اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 19 May 2018
مديرعامل شركت توانير
مديرعامل شركت توانير در گردهمايي مديران عامل شركت هاي برق منطقه اي با اشاره به اين كه پانزدهمين سال بدون خاموشي سراسري (فروپاشي شبكه) را پشت سر گذاشتيم، تصريح كرد: بايد تمام تلاش خود را براي تامين برق مطمن براي مشتركان به كار ببنديم.
پانزدهمين سال بدون خاموشي سراسري را پشت سر گذاشتيمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از توانير،آرش کردی مديرعامل شركت توانير در گردهمايي مديران عامل شركت هاي برق منطقه اي با اشاره به افزايش تعهدات صنعت برق در اجراي برنامه ها و طرحهاي مديريت مصرف برق جهت گذر از پيك تابستان گفت: از شرايط امسال بايد به عنوان يك فرصت جهت نهادينه كردن برنامه ها بهره برد.

كردي از مديران عامل برق هاي منطقه اي خواست تا از ظرفيت و نفوذ استانداران در هماهنگي با صنايع استفاده كنند تا آنها نيز جهت حضور در برنامه هاي تشويقي صنعت برق ترغيب شوند.

وي با اشاره به اين كه پانزدهمين سال بدون خاموشي سراسري (فروپاشي شبكه) را پشت سر گذاشتيم، تصريح كرد: بايد تمام تلاش خود را براي تامين برق مطمن براي مشتركان به كار ببنديم.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه به تامين منابع مالي و نقدينگي در شركت ها اشاره و ضمن تشريح شرايط روز و جاري صنعت برق تاكيد كرد: اين موضوعات نبايد باعث به چالش كشيدن مديران صنعت و صرف دقت زياد در شركتها شود.

مدت زمان پيك كشور به 500 ساعت افزايش مي يابد
مصطفي رجبي مشهدي معاون راهبري شبكه برق كشور نيز در ادامه به ارائه گزارشي از وضعيت شبكه برق در پيك سال گذشته و پيش بيني هاي انجام شده براي پيك امسال پرداخت و گفت: امسال پيش بيني ها بيانگر آن است كه مدت زمان پيك كشور از 300 ساعت در سالهاي گذشته به 500 ساعت افزايش خواهد يافت.

رجبي مشهدي اظهار داشت: رشد مصرف انرژي برق كشور در سال 96 به ميزان 88/6 درصد رسيد كه در 10 سال اخير بي سابقه بوده است. 

وي ادامه داد: پيك شبكه سراسري در سال 96 به عدد 55443 مگاوات رسيد كه براساس پيش بيني ها امسال با رشد ميانگين 5 درصد، به بيش از 58 هزار مگاوات خواهد رسيد. 

وي با اشاره به بار ناشي از ورود وسايل سرمايشي به شبكه برق در تابستان گفت: به ازاي هر يك درجه افزايش دماي هوا، 1500 مگاوات به مصرف برق در كشور افزوده مي شود.

رجبي مشهدي ادامه داد: خوشبختانه تاكنون هواي خنكي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه كرده ايم اما انتظار داريم پيك اصلي، پس از پايان ماه مبارك رمضان خود را نشان دهد.

معاون راهبري شبكه برق كشور همچنين با تاكيد بر رويت پذيركردن طرحهاي مديريت مصرف گفت: سال گذشته طرح ذخيره عملياتي و طرح خروج بار اضطراري اجرا شده و در بخش كشاورزي، رويت پذيري انجام شد.

در ادامه اين گردهمايي، خوش خلق مديرعامل شركت برق منطقه اي تهران به اقدامات انجام شده اين شركت و همچنين مشكلات و چالشهاي پيش روي صنعت اشاره كرد و با ارائه اسلايدهايي از آمارهاي منتشر شده از توانير طي سالهاي اخير قيمت برق را بسيار تاثيرگذار بر مصرف در كشور اعلام كرد و گفت: در سال 90 با اعمال طرح هدفمندي يارانه ها رشد مصرف بسيار كاهش يافت و حتي تا 5/1 درصد رشد منفي را نيز شاهد بوديم كه اين مطلب بخوبي بيانگر اين شاخص در مديريت مصرف در كشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: