اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 19 May 2018
صالحی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بزرگداشت خیام‌ها، عطارها و فردوسی‌ها به ما کمک می‌کند به هویت خودمان بیش از گذشته توجه داشته باشیم و از این هویت پاسداری کنیم.

بزرگداشت خیام‌ها، عطارها و فردوسی‌ها پاسداری ازهویت گذشته ماست

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت حکیم عمر خیام در نیشابور، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس  گفت: خیام نماد هویت ملی، منطقه‌ای و مردم نیشابور است، تکریم بزرگان ریشه دواندن و ریشه گرفتن از تاریخ است.

سید عباس صالحی اظهار داشت: برای من باعث خوشحالی است که در نیشابور هستم چون اعتقاد دارم نیشابور شهر ادب، فرهنگ و تمدن و اندیشه است.

 وی تصریح کرد: خیام به‌عنوان یک متفکر و دانشمند مسلمان و یک شاعر برجسته نه‌تنها برای خراسان و ایران بلکه برای جهان یک شخصیت شناخته‌شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خیام نماد هویت ملی، منطقه‌ای و مردم نیشابور است، تکریم بزرگان ریشه دواندن و ریشه گرفتن از تاریخ است.

صالحی بیان داشت: مردمی که به گذشته خود واقف باشند؛ نسبت به هجمه‌ها و طوفان‌هایی که می‌تواند ریشه‌ها را برکند مقاومت نشان خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت خیام‌ها، عطارها و فردوسی‌ها به ما کمک می‌کند به هویت خودمان بیش از گذشته توجه داشته باشیم و از این هویت پاسداری کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: