اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس:
آمادگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تعیین فرماندهی واحد به منظور هماهنگی نیروها و تجهیزات هنگام وقوع حوادث، بالا می رود.

به گزارش عصرپرس به نقل ازشانا، مهدی یوسفی، در آئین معارفه خود به عنوان فرمانده ارشد اچ اس یی، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران کشور برگزار شد، با تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع موجود در آن به دلیل نقش آن در تولید و افزایش ثروت ملی از ظرفیت عظیمی برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور برخوردارند.

وی افزود: براین اساس باید در هر شرایطی از آمادگی لازم به منظور مقابله با خطرها و حوادثی که ممکن است در این منطقه رخ دهد، برخوردار باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وقوع حادثه در مناطق صنعتی را امری محتمل دانست و گفت: حجم تراکم صنعتی موجود در منطقه علاوه بر اینکه برای افزایش ثروت ملی یک فرصت محسوب می‌شود، ممکن است با وقوع حادثه‌ای به یک تهدید تبدیل شود.

یوسفی ادامه داد: بنابراین وجود یک فرماندهی واحد برای هماهنگی نیروها و تجهیزات برای مقابله با حوادث، امری مهم و حیاتی محسوب می شود.

وی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از جمله از مناطق مهم و حیاتی کشور دانست و یادآور شد: تنها در سه سال اخیر و دولت تدبیر وامید ١٧٠ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شده است.

فرمانده ارشد اچ اس یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: طی سال گذشته و پنج ماه نخست امسال، بیش از ٣٦ میلیون تن میعانات گازی و کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد که این امر حاکی از نقش این منطقه در ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی است.

وی افزایش تولید و ثروت ملی را یکی از اهداف ایجاد منطقه ویژه اعلام کرد و گفت: نمی‌توان توسعه را در منطقه‌ای ایجاد اما از آثار منفی آن اجتناب کرد، با این حال از زمان آغاز فعالیت‌های صنعت نفت در این منطقه همواره تلاش شده است تا مردم شهرها و نواحی اطراف مناطق صنعتی کمتر تحت تاثیر پیامدهای منفی توسعه قرار گیرند.

 یوسفی با تقدیر از همکاری سازمان پدافند غیر عامل و فرمانداران شهرستان‌های عسلویه، کنگان و جم در زمان وقوع حوادث گذشته در این منطقه، افزود: هم اکنون همگرایی و هم افزایی شرکت‌های مستقر در منطقه در مسیر خوبی قرار گرفته است به این صورت که همه شرکت‌ها در زمان وقوع بحران براساس یک پروتکل مورد توافق عمل می‌کنند که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

براساس گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، معارفه مهدی یوسفی، فرمانده ارشد اچ اس یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صبح امروز یکشنبه (١١ مهرماه) با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: