اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 14 May 2018
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش همکاری‌های مشترک ایران و ژاپن در ارتقاء توان‌افزایی زنان، گفت: دو کشور با توجه به ظرفیت‌ها و اشتراکاتی که دارند، با همکاری‌های مشترک می‌توانند الگوی موفقی از همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و ارتقاء صلح و امنیت برای زنان و کودکان در جهان ترسیم کنند.

همکاری ایران با ژاپن می‌تواند نقش موثری در توان افزایی زنان ایفا کند

به گزارش عصرپرس، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز دوشنبه در نشست همکاری مشترک ایران و ژاپن با موضوع کارآفرینی زنان با اشاره به اهمیت و کاربردی بودن این نشست، اظهار داشت: امروز برای تبادل تجربیات و ترسیم نقشه راه همکاری برای آینده دور هم جمع شده‌ایم تا از تجربیات خود برای موفقیت بیشتر کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن استفاده کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، کارآفرینی و توان افزایی زنان را از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم دانست و گفت: امروز جمعیت قابل توجهی از زنان کشورمان از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند، که نشان‌دهنده سیاست‌های اصولی کشورمان برای آموزش و توان‌افزایی زنان و از سوی دیگر همت والای زنان ایرانی است که از این فرصت کمال استفاده را به عمل آورده‌اند و بی‌تردید این همت و تلاش سبب پیشرفت و تحولات زیادی در جامعه خواهد شد.

وی ضرورت تلاش مضاعف برای اشتغال و کارآفرینی زنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از جمله هدف‌گذاری‌های دولت کاهش نرخ بیکاری در میان زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و افزایش زمینه‌های کارآفرینی برای زنان روستایی است که از تحصیلات و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار هستند.

ابتکار با اشاره به اینکه ۷۵ درصد صنایع دستی کشور توسط زنان تولید می‌شود، گفت: امروز یکی از جهت‌گیری‌های بسیار کلیدی دولت تلاش برای ارتقاء استانداردها و سطح تولیدات صنایع دستی است و در بازاریابی در این زمینه نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تجربیات و پیشرفت‌های ژاپن در تکنولوژی‌های نو، اظهار داشت: برگزاری استارت‌آپ‌های مشترک در زمینه فناوری‌های نو برای زنان و کسب و کار مرتبط با این نوع فناوری‌ها ،می تواند در توان افزایی بانوان بسیار موثر باشد.

ابتکار خاطر نشان کرد: از جمله موضوعات مورد هدف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توجه به نقش زنان در مسایل زیست محیطی است و برای این منظور توان‌افزایی زنان و دختران روستایی در حاشیه دریاچه ارومیه را با جهت‌گیری‌های آموزشی، کشاورزی و فعالیت‌های اقتصادی سازگار با محیط زیست،پیگیری می کنیم .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه ضرورت صلح و امنیت پایدار را به عنوان مبانی اولیه توانمندسازی زنان و کودکان مورد تاید قرار داد و گفت: امروز با خشونت و تروریسم در منطقه و اقدامات یک سویه، زورمدارانه و جانبدارانه در جهان مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: بی تردید وقتی در جهت برهم زدن توافقات چندجانبه‌ای مانند، برجام که توافق مهمی برای تأمین صلح و امنیت بود، مواجه هستیم، باید تلاش کنیم همکاری‌ها را به سمت ارتقاء و تقویت سطح مناسبات و مقابله با خشونت و یکجانبه‌گرایی سوق دهیم چرا که یکجانبه گرایی معادلات بین‌المللی را برهم می‌زند و در این شرایط بی‌تردید زنان و کودکان بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: