اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 12 May 2018
فدریکا موگرینی سه شنبه میزبان وزرای امور خارجه ایران، آلمان، فرانسه و انگلیس در بروکسل خواهد بود.

نشست ایران، فرانسه، آلمان و انگلیس؛ سه شنبه

به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد نشست ایران، فرانسه، آلمان و انگلیس سه شنبه در بروکسل برگزار می‌شود.

دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه میزبان وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس خواهد بود و سپس همتای ایرانی آن‌ها نیز به این جمع ملحق خواهد شد.

این نشست یک هفته پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافقنامه هسته‌ای ایران برگزار خواهد شد. اروپایی‌ها می‌خواهند با به دست گرفتن اوضاع، این توافقنامه را نجات دهند.

اروپایی‌ها از روز چهارشنبه گفتگو‌هایی را آغاز کرده اند تا ایران را متقاعد کنند در واکنش به خروج آمریکا از توافقی که برنامه هسته‌ای این کشور را محدود می‌کند، خارج نشود.

فدریکا موگرینی گفت: اتحادیه اروپا «مصمم است توافقنامه هسته‌ای ایران را که یکی از بهترین موفقیت‌هایی است که تاکنون از راه دیپلماسی به دست آمده است، حفظ کند

موگرینی پس از اعلام خبر ترامپ گفت: «برجام به هدف خود، دست یافته است.» چین و روسیه نیز که دو امضا کننده دیگر برجام هستند بر تعهد خود تأکید دارند.

 

منبع: صداسیما


نام:
ایمیل:
* نظر: