اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 09 May 2018
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس مقدار برداشت تجمعی گاز غنی از میدان پارس جنوبی را حدود یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: پنج سکوی پارس جنوبی نیمه نخست امسال تولید را آغاز می‌کنند.

۵ سکوی پارس جنوبی نیمه نخست امسال عملیاتی می‌شود

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد مشکین‌فام صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در روز پایانی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری وضع برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را تشریح کرد و افزود: ظرفیت تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی هم اکنون ۵۸۵ میلیون مترمکعب در روز است.

وی تعداد چاههای در حال بهره‌برداری میدان گازی پارس جنوبی در سال ۹۲ را ۱۱۰ حلقه چاه عنوان و اظهار کرد: این میزان در سال ۹۶ به ۲۵۲ حلقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این که تولید گاز غنی از میدان گازی پارس جنوبی از ۲۸۵ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۵۷۰ میلیون مترمکعب در پایان سال ۹۶ رسیده است، افزود: تولید تجمعی گاز از این میدان نیز از ۵۹۶ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به حدود یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی میزان برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی را در سال ۹۶،  ۲۵ هزار بشکه عنوان کرد و با بیان این که پیش از این هیچ برداشتی از این لایه انجام نشده است، تصریح کرد: طی ۲۰ سال گذشته ۲۷ سکو در پارس جنوبی نصب شده که از این میزان ۱۶ سکو مربوط به سال ۵ سال اخیر است.

مشکین فام با بیان این که ایران و قطر هم اکنون به‌صورت مساوی از میدان گازی پارس جنوبی به‌طور روزانه برداشت می‌کنند، گفت: پیش از سال ۹۲، فاصله ایران و قطر در برداشت از این میدان بسیار زیاد بوده است.

وی با یادآوری این که در فروردین ماه سال ۹۶، سه طرح عظیم پارس جنوبی وارد مدار تولید شده است، افزود: همچنین در سال ۹۶، ۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در پارس جنوبی انجام شد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با بیان این که تا پایان نیمه اول سال ۹۷، ۵ سکوی فاز پارس جنوبی وارد مدار می‌شود، افزود: تولید گاز از پارس جنوبی از سال ۹۲ تا کنون به‌صورت سالانه ۱۷ درصد رشد داشته است.

یست‌وسومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد و امروز به‌کار خود پایان می‌دهد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: