اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 09 May 2018
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون:
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با تاکید بر این‌که صیانت از محیط زیست اولویت نخست شرکت نفت و گاز مارون است، گفت: پارسال با استفاده از دستگاه‌های MOS و MOT موفق به بازیافت بیش از ۲۵۰ هزار بشکه نفت شدیم. تزریق ۹۸.۳ درصد از پساب نمکزدایی‌ها به چاه‌های دفعی نیز اقدام موثری در صیانت از محیط زیست بوده است.

صیانت از محیط زیست اولویت نخست شرکت نفت و گاز مارون است

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، جهانگیر پورهنگ در حاشیه برگزاری بیست‌و‌سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که روزانه حدود ۵۸۰ هزار بشکه نفت، ۵۶۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۳۶ هزار بشکه مایعات گازی و نفتا در شرکت نفت و گاز مارون تولید می‌شود، گفت: تولیدات این شرکت از نظر کمی و کیفی براساس برنامه پیش‌بینی شده بوده است.

وی با تاکید بر این‌که اهمیت نگهداشت توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب بیش از افزایش تولید است، گفت: مخازن موجود در محدوده عملیاتی جنوب در نیمه دوم عمر خود قرار دارند از این رو استفاده از روش‌های ازدیاد برداشت ثانویه، تزریق گاز و تعمیر و تکمیل چاه‌ها برای نگهداشت توان تولید یک ضرورت است

پورهنگ افزود: شرکت نفت و گاز مارون پارسال با هدف نگهداشت توان تولید موفق شده با تعمیر چاه‌های قدیمی و حفر چاه‌های جدید، افت تولید را جبران کند. این شرکت همچنین در تولید گاز و نفتا از مخزن خامی مارون، موفق به تحقق ۱۰۴ درصد برنامه تولید شده است.

وی با بیان این‌که میدان مارون آسماری قرار است براساس الگوی جدید قراردادهای مناطق نفتخیز جنوب توسعه یابد، گفت: در مجموع توسعه ۲۷ میدان در قالب الگوی جدید قراردادی در اولویت شرکت ملی مناطق نقتخیز جنوب است که انتظار می‌رود با ارائه طرح‌های مطالعاتی از سوی شرکت‌های توانمند خارجی، شاهد افزایش ضریب تولید از این میدان‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

پورهنگ با تاکید بر این‌که صیانت از محیط زیست اولویت نخست شرکت نفت و گاز مارون است، گفت: پارسال با استفاده از دستگاه‌های MOS و MOT موفق به بازیافت بیش از ۲۵۰ هزار بشکه نفت شدیم. تزریق ۹۸.۳ درصد از پساب نمکزدایی‌ها به چاه‌های دفعی نیز اقدام موثری در صیانت از محیط زیست بوده است.

وی افزود: در شرکت نفت و گاز مارون هیچ فعالیتی خارج از مقررات ایمنی انجام نمی‌شود در واقع شعار ما این است که «هیچ کاری آن‌قدر مهم نیست که خارج از چارچوب ایمنی انجام شود»، در ضمن شرکت مارون متعهد کردن و آموزش پیمانکاران در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) را با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و آزمون‌ها، به طور جدی در دستور کار دارد.

پورهنگ از آغاز طرح به‌سوزی گازهای مشعل در مناطق نفتخیز جنوب به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: این طرح در صورت موفقیت، در دیگر شرکت‌های زیرمجموعه مناطق نفتخیز جنوب از جمله مارون با هدف حمایت از محیط زیست، اجرایی می‌شود.

وی درباره اقدام‌های شرکت مارون در حوزه ساخت داخل نیز گفت: حمایت از ظرفیت سازندگان داخلی، در اختیار گذاشتن تجربه همکاران در بخش مهندسی و فنی با هدف کمک به افزایش کیفیت محصولات تولیدی ساخت داخل از جمله این اقدام‌هاست.

پورهنگ افزود: شرکت مارون پارسال نیز در حوزه بومی‌سازی کالا، موفق به ساخت ۵۷۰۰ قطعه کاربردی در بخش پمپ‌ها، توربین، سیستم برق‌رسانی و ابزار دقیق و ... شده است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون یکی از پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با گستره‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع، تولید نفت خام، گاز و مایعات گازی و نفتا را از سه میدان بزرگ و پیچیده مارون، کوپال و شادگان بر عهده دارد. سهم این شرکت در تولید نفت کشور ۱۶ درصد است.


نام:
ایمیل:
* نظر: