اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 08 May 2018
در پی تقویت تعاملات مرزی ایران و ترکیه، فرمانده مرزبانی کشور و فرمانده کل ژاندارمری ترکیه پروتکل مشترک مرزی امضا کردند.

انعقاد پروتکل مشترک مرزی میان ایران و ترکیه

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، صبح امروز پروتکل همکاری میان سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان و ارتشبد عاریف چتین فرمانده کل ژاندارمری  ترکیه به امضا رسید.

سردار قاسم رضایی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در راستای توسعه همکاری های مشترک، فرمانده کل ژاندارمری کشور دوست و همسایه ترکیه؛ مهمان مرزبانی جمهوری اسلامی بود که در این نشست؛ در خصوص آخرین وضعیت مناطق مرزی مشترک بحث و گفت و گو شد و به توافقاتی خوبی رسیدیم.

وی افزود: رفع خلاء مرزی، مراقبت و گشت های همزمان، تبادل اطلاعات و همچنین مبارزه بی امان با قاچاق کالا و مواد مخدر، گروهک های تروریستی و معاندین از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: مقرر شد تا در آینده نزدیک نیز نشستی مشترک در نقطه صفر مرزی داشته باشیم.

سردار قاسم رضایی در خاتمه تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست، برگزاری مسابقات ورزشی مشترک بین دو کشور بود که در این رابطه هم توافقات خوبی حاصل شد.

تعامل مطلوب مرزی میان ایران و ترکیه

در ادامه، ارتشبد عاریف چتین فرمانده  کل ژاندارمری کشور ترکیه نیز گفت: با توافقات صورت گرفته، از امروز تعاملات مرزی مرزی  ایران و ترکیه تقویت می شود.

وی گفت: تعاملات خوبی بین مرزبانی کشور و ژاندارمری ترکیه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با همکاری دو طرفه، امنیت منطقه تامین شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: