اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 08 May 2018
رئیس دپارتمان علمی و فنی شرکت سوکار آذربایجان گفت: پژوهشگاه صنعت نفت ایران و بخش پژوهشی شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) همکاری نزدیکی را به‌ویژه در حوزه نانوفناوری با طرف ایرانی آغاز کرده است.

ایران و سوکار آذربایجان در حوزه نانوفناوری همكاري خود را آغازكردند

به گزارش سرويس اقتصادي عصرپرس،ناظم ولی‌اف در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ضمن معرفی کوتاه از سابقه و حوزه فعالیت‌های این شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) گفت: سوکار به واسطه فعالیت‌های خود توانسته است حدود ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی در آذربایجان جذب کند، همچنین نزدیک به ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشورهایی شامل ترکیه، رومانی، اوکراین، گرجستان و سوئد انجام داده است.

وی با اشاره به همکاری‌های نسبتا گسترده سوکار با ایران ادامه داد: این نهمین حضور ما در این رویداد بین‌المللی محسوب می‌شود و به دنبال امضای یک تفاهم‌نامه پژوهشی با پژوهشگاه صنعت نفت ایران، بخش پژوهشی شرکت سوکار همکاری نزدیکی را به‌ویژه در حوزه نانوفناوری با طرف ایرانی آغاز کرده است.

رئیس دپارتمان علمی و فنی شرکت سوکار آذربایجان گفت: سوکار در سال‌های اخیر فعالیت خود را در هر دو بخش بالادستی و پایین دستی تا حدود زیادی گسترش داده است و هم‌اکنون نمایندگی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در نقاط مختلف دنیا دارد.

رئیس دپارتمان علمی و فنی شرکت سوکار آذربایجان با اشاره به وسعت و سطح مشارکت در نمایشگاه امسال، همچنین یادآور شد: بازار ایران ظرفیت‌های فراوانی برای شرکت‌‌های خارجی دارد.

ولی‌اف در پایان ضمن قدردانی از کیفیت و سازماندهی این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: امیدوارم باوجود چالش‌ها بتوانیم همکاری خود با ایران را بیش از پیش توسعه دهیم.

بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از روز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بینالمللی تهران آغاز به کار کرد و در تاریخ چهارشنبه ۱۹اردیبهشت ماه به کار خود پایان میدهد. در این دوره از نمایشگاه  حدود ۴هزار شرکت داخلی و خارجی از ۳۸ کشور جهان شامل آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور و ایران حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: