اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 06 May 2018
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) با تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین پاک و سوپر و ۱۲ میلیون لیتر دیزل پاک به عنوان بزرگترین پالایشگاه تولید کننده سوخت، نقشی موثر در روند کاهش آلودگی کلانشهرهای کشور ایفا می کند.

پالایشگاه امام خمینی بزرگترین پالایشگاه تولید کننده سوخت است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی، علیرضا امین، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: این پالایشگاه ضمن تولید روزانه بیش از ۳ میلیون لیتر گاز مایع و بیش از ۵۰۰ تن پروپیلن گرید پلیمری در میان پالایشگاه‌های کشور مزیت ویژه‌ای دارد، البته ظرفیت اصلی تولید پروپیلن در این پالایشگاه ۱۸۰ هزار تن با ۹۹,۵ درصد خلوص است و درصورت نیاز آماده عرضه در بورس و صادرات هستیم.

وی افزود: این شرکت تنها پالایشگاه کشور است که طبق طراحی بیش از ۹۰ درصد از خوراک آن به محصولات با ارزش افزوده بالا شامل گاز مایع، پروپیلن، بنزین پاک، نفت سفید و گازوئیل تبدیل شده و فقط ۶,۸ درصد از نفت خام ورودی آن به نفت کوره و قیر تبدیل می‌شود که بر این اساس هم‌اکنون بالاترین میزان سودآوری را در میان پالایشگاه‌های کشور دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) با بیان این‌که فرآورده‌های نفتی این شرکت مطابق با استاندارد روز دنیا (EURO IV) و با قابلیت صدور به کشورهای منطقه تولید می‌شود، تصریح کرد: این شرکت برای صیانت از محیط زیست نیز اقدام‌های قابل توجه و گسترده ای داشته است که به طور تیتروار می توان به  مدیریت‌های صیانت از محیط زیست؛ مدیریت پسماند و  مدیریت آلودگی‌های زیست محیطی اشاره کرد.

امین، رسیدن به چنین دستاورد مباهات انگیز یرا مرهون تلاش گسترده و خستگی ناپذیر همه کارکنان پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند دانست و  اظهار کرد: با این روند مطلوب، باوجود نبود حضور شرکت‌های طراح و صاحب لیسانس این واحدها، دانش راهبری و حتی ساخت برخی از تجهیزات  شرکت، با بهترین کیفیت بومی سازی شده است.

شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نخستین پالایشگاه عصر انقلاب است که به عنوان مدرن ترین و سود آورترین پالایشگاه ایران و نگین فیروزه صنعت پالایش کشور شناخته می‌شود.

تاریخ تاسیس این شرکت به سال های ۱۳۷۱-۱۳۶۸ بر می گردد و راه اندازی آن پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۷۲ توسط دو شرکت ژاپنی و ایتالیائی و با کمک نیروهای متخصص داخلی انجام گرفت. ظرفیت اولیه این شرکت، پالایش روزانه یکصدو پنجاه هزار بشکه نفت خام سبک اهوازآسماری بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: