اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 06 May 2018
وزیر نیرو در شورای اداری شهرستان کلات:
وزیر نیرو گفت: بیش از هر زمانی در کشور به کارگزاران آینده‌نگر نیاز داریم که تصمیم هایشان منطبق بر نیازهای آینده باشد.

بیش از هر زمانی به کارگزاران آینده‌نگر نیاز داریم

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در سفر به خراسان رضوی، روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کلات در شهر زاوین به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری اظهار کرد: خدمتگزاران مردم در دولت به صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری امور هستیم و کارهای زیادی انجام شده اما 100 برابر کارهای صورت گرفته انتظار و توقع در مردم به‌وجود آمده و از سوی دیگر احساس رضایتمندی در جامعه ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: نباید وضع کشور در دهه های گذشته را فراموش کرد، آن سال‌ها با وضعیت فعلی قابل مقایسه نیست؛ اکنون ایران در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا و منطقه وضع بهتری دارد که البته اینها حق مردم است و ملت ایران مستحق بیش از این نیز هستند.

وزیر نیرو گفت: متناسب با تلاش‌های صورت گرفته، در زمینه ارتقای سطح رضایتمندی مردم شیوه‌های مناسبی به‌کار نرفته و در این خصوص مقداری جای سئوال است که باید در شیوه پیگیری‌ها و طرح مسائل‌مان در مواجهه با افکار عمومی به گونه موثرتری اقدام شود.

وی افزود: جوانان امروز حتی بیشتر از دوران جوانی ما در معرض بمباران در زمینه کمبودها و نداشتن‌ها هستند. نوجوانان و جوانان باید روحیاتی از جنس کوه داشته باشند و در مقابله با افکاری که از بنده مسئول می شنوند روحیه خود را نبازند و به کشور خود عشق بورزند.

اردکانیان ادامه داد: بیش از پیش در کشور به کارگزاران آینده‌نگر نیاز داریم که تصمیم هایشان منطبق بر نیازهای آینده باشد و خوشبختانه امروز بیشتر نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی همین گونه هستند.

وی در ادامه به توانمندی‌های کلات اشاره و بیان کرد: مرزی بودن این شهرستان یک نقطه مثبت و روشن است و اصولا حفظ امید و نشاط برای مردم مناطق مرزی یک اولویت است و جمهوری اسلامی مردمان خود را در مرزها با حالتی از نشاط حفظ کرده که این موضوع دارای اهمیت ذاتی در منطقه کلات است

وزیر نیرو گفت: تنوع قومی، حضور نمایندگان اقوام مختلف، جاذبه های گردشگری و تنوع زیستی از ویژگیهای بارز منطقه کلات است؛ گنجینه های گردشگری کلات باید حفظ شوند و سرمایه های بخش خصوصی را به سویش جذب و از آن حمایت کرد.

وی ویژگی دیگر کلات را افزونی جمعیت روستایی و مولد آن بر جمعیت شهری ذکر و بیان کرد: جمعیت مولد این شهرستان در بخش کشاورزی فعال است و باید امکانات را طوری اختصاص داد که این برتری و افزونی جمعیت مولد در منطقه همچنان حفظ شود.

در این نشست محمد علایی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب  منطقه ای استان خراسان رضوی گزارشی از وضعیت ریزش باران‌های جوی را ارائه کرد و توجه به مهار آب های مرزی، عدم حفر چاه‌های غیرمجاز و تخصیص اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی  را مهم برشمرد.

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته  در زمینه حق آبه ها بیان داشت: برای ارائه حقابه سدهای قره تیکان وچهچهه به کشاورزان آمادگی وجود دارد.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه انتقال آب این دو سد اظهارداشت: 12 میلیاردتومان از طریق صندوق ذخیره ارزی دراین خصوص درخواست شده است که جذب کامل این اعتبار در دستور کار قرار دارد.

در ادامه "محمد دانشگر" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در شهرستان کلات 69 روستا وجود دارد که 97 درصد این روستاها از نعمت آب شرب برخوردارند.

وی افزود: 36 منبع آب در روستاهای این شرهستان وجود دارد و 500 کیلومتر طول خطوط و شبکه های توزیع آب احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در سیل سال گذشته 30 روستا خسارت دیده اند، تخصیص اعتبار بیشتری برای بازسازی این روستاها را از دولت خواستار شد.

در این جلسه محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: افتخار داریم که مردم کلات و زاوین از خدمات صنعت برق در این مناطق رضایت دارند. اوج بار 7 مگاوات و ظرفیت نصب شده در این منطقه 60 مگاولت آمپر است.

وی درادامه با اشاره به اینکه برای توسعه برق در این شهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد، درخصوص برق‌رسانی به محلات اظهار داشت: با اصلاح قانون بودجه این موضوع پیگیری می شود و از محل اعتبار توسعه روستایی محدودیت برق‌رسانی به محلات رفع خواهد شد.

متولی‌زاده در پایان در رابطه با درخواست مسئولین برای برق‌رسانی به مناطق مرزی اظهار داشت: درصورت اختصاص منابع از سوی معاونت امنیتی استانداری خراسان رضوی، آمادگی کامل برای برق‌رسانی به مناطق مرزی این شهرستان وجود دارد.

وزیر نیرو در ابتدای ورود به شهر زاوین با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ شهیدان دوران دفاع مقدس ادای احترام کرد.

مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. کلات مرکب از 2 بخش مرکزی و زاوین 68 روستا دارد. شهر زاوین با کلات 45 کیلومتر فاصله دارد. 27 هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات در روستاها سکونت دارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: