اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 06 May 2018
مدیرعامل شرکت ملی گاز:
معاون وزیر نفت در امور گاز از وجود نگاه منفی برخی مسئولان نسبت به صنعت نفت و گاز خبر داد و تاکید کرد که این نگاه برای اقتصاد، بودجه، ارزآوری و صنایع وابسته به نفت و گاز در کشور خطرناک است.

نگاه منفی برخی مسئولان به صنعت نفت و گاز برای کشور خطرناک است

به گزارش عصرپرس به نقل از شانا، حمیدرضا عراقی، درباره وضعیت کنونی شرکت ملی گاز در نبود منابع مالی کافی، گفت: شرکت ملی گاز به دلیل نبود منابع مالی کافی، با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو شده، به نظر من شرکت ملی گاز در اجرای طرح‌ها به زور خود را نگه داشته است.

وی نگاه برخی مسئولان کشور به نفت و گاز را نگاهی بسیار منفی توصیف کرد و گفت: این نوع نگاه برای کشور بسیار خطرناک است، زیرا در صورت نبود بودجه کافی، رکود سرمایه‌گذاری و موفق نشدن صنعت نفت و صنعت گاز در اجرای طرح‌های خود، صنایع دیگری که به تبع نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز با مشکل مواجه می‌شوند. در حالی که شرکت ملی گاز برای طرح‌های گازرسانی، نگهداشت شبکه گازرسانی شهری و روستایی، توسعه و حفظ خطوط انتقال گاز و بسیاری طرح‌های دیگر نیازمند بودجه کافی است تا با خاطری آسوده به انجام وظایف خود بپردازد. به ما اعلام کرده‌اند که برای تامین بودجه مورد نیاز یا از بانک‌ها وام بگیریم یا این‌که بودجه‌ای را از شرکت ملی نفت، علی‌الحساب دریافت کنیم و در پایان سال با این شرکت تسویه کنیم.

مشکل بودجه شرکت ملی گاز، تبدیل به مشکلی برای کشور خواهد شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز به نقش پررنگ صنعت نفت و گاز در ایجاد ارزآوری برای کشور اشاره کرد و در این باره توضیح داد: در صورتی که صنایع نفت و گاز از بودجه کافی برای اجرایی کردن طرح‌های خود برخوردار نباشند چگونه می‌توانند پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانند؟! و چگونه صادرات نفت و گاز ادامه خواهد داشت تا به دنبال آن ارزآوری نیز انجام شود؟! حتی برخی مسئولان به این موضوع نیز توجه کافی ندارند که با افول رونق صنعت گاز کشور، صنایعی که از سوخت گاز استفاده می‌کنند نیز با مشکل مواجه می‌شوند و این موضوعات به صورت زنجیره‌وار سبب پدیدآمدن مشکلات بزرگ و زیان‌آور برای کشور خواهد شد.

عراقی از علاقه‌مندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی برای حل مشکل منابع مالی شرکت ملی گاز خبر داد و اظهار گلایه کرد: بودجه‌ای که در سال ۹۷ برای شرکت ملی گاز بسته شد، بودجه خوبی نیست و به نیاز مالی این شرکت برای پیشبرد اهداف و طرح‌ها توجه نشده است، البته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع بودجه شرکت ملی گاز قول مساعد داده است.

به دنبال راهی برای تامین بودجه مورد نیازمان هستیم

وی ضمن اظهار تاسف از حذف بند آبونمان از قبوض گاز مشترکان، این موضوع را بی‌توجهی نسبت به حقوق شرکت ملی گاز عنوان کرد و ادامه داد: دریافت آبونمان حق شرکت ملی گاز است، زیرا از این منبع مالی برای حفظ تاسیسات و تجهیزات بهره می‌برد، اما متاسفانه دیوان عدالت اداری، پرداخت ماهانه ۳هزار تومان وجه آبونمان را غیرقانونی دانست و آن را باطل کرد که موجب از بین رفتن هزار میلیارد تومان از منابع مالی شرکت ملی گاز شد و ما نمی‌دانیم این بودجه را از کجا تامین کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز از تلاش شرکت ملی گاز برای یافتن راهی برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود، خبر داد و اظهار کرد: به دنبال راه‌حل‌هایی هستیم تا بتوانیم به منابع مالی خارج از بودجه دولت دست یابیم مانند احیا کردن بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ تا بتوانیم از محل جایگزینی‌ها، راهی برای تامین منابع مالی بیابیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: