اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 05 May 2018
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور:
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه امسال سال دشواری به جهت کاهش منابع آبی است گفت: در سه دهه اخیر که موضوع آب و مباحث پیرامون آن از حوزه فنی و خدمات فراتر رفته است،آب به عنوان کالایی با ماهیت راهبردی و قدرت اثرگذاری بر تحولات سیاسی و اقتصادی بدل شده است.

سال، جاری سال دشواری به جهت کاهش منابع آبی استبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، شاهین پاکروح معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌ بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور (با رویکرد ارتقای تاب‌آوری و سازگاری با کم‌آبی) با اشاره به اینکه امسال سال دشواری به جهت کاهش منابع آبی است، گفت: در سه دهه اخیر که موضوع آب و مباحث پیرامون آن از حوزه فنی و خدمات فراتر رفته است،آب به عنوان کالایی با ماهیت راهبردی و قدرت اثرگذاری بر تحولات سیاسی و اقتصادی بدل شده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: نحوه برخورد حکومت‌ها و دولت‌ها به ویژه در کشورهای خشک و نیمه‌خشک با موضوع آب تغییر می‌کند و معیار تشخیص میزان توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود، پس راهبردهای مدیریت آب با هدف مدیریت کارآمد مبتنی بر حفظ منابع آبی برای آینده و مشارکت تمام ذینفعان و اعمال سیاست‌های مبتنی بر سازگاری با شرایط کم‌آبی خواهد بود.

پاکروح با بیان اینکه اجرای چنین اقداماتی توسط متولیان امر نیازمند کارمندان و مدیران با دانش خواهد بود، تاکید کرد: بهره‌گیری از تجارب گذشته و استفاده از تجارب مفید در دنیا و اتخاذ رویه‌های متناسب با شرایط کنونی می‌تواند جهت‌گیری مناسبی را ارائه دهد.

 وی با اشاره به محورهای اصلی این  جشنواره گفت:این جشنواره با حضور ۱۱۰ شرکت تولیدی، اجرایی، دانش‌بنیان و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برگزار شده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه با رویکرد سرمایه گذاری و مدیریت دارایی های فیزیکی، مدیریت هوشمند تاسیسات و شبکه توزیع آب، تاسیسات آب و فاضلاب، کیفیت آب و فاضلاب، مدیریت تقاضا و مصرف و مدیریت شرایط اضطراری می باشد.

به گزارش عصرپرس، این نمایشگاه با حضور کشورهای انگلستان، ترکیه، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و سوئد در حال برگزاری همچنین در این جشنواره ۷۶۷ اثر اختراع و نوآوری در حوزه‌های مرتبط با توانمندی‌ بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور در معرض عموم قرار داده شود.


خبرنگار: وجیهه مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: