اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 05 May 2018
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب اعلام کرد: با انجام تدابیری لازم به جای انعقاد قراردادهای کوچک به سراغ قراردادهای بلندمدت خواهیم رفت. چرا که تاکنون قراردادهای سرمایه‌گذاری آن طور که باید پیشرفت نداشته و لازم است گام‌های بزرگتری در این حوزه برداشته شود.

باید گام های بلندتری در بحث قراردادهای سرمایه‌گذاری برداشتبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه فضای بسیار گسترده‌ای در حوزه طرح‌های بهره‌برداری وجود دارد، اظهار کرد: جلوگیری از آلوگی آب، تولید پساب، بازچرخانی، هوشمندسازی، مدیریت انرژی، بهره‌برداری و ارتقای تاسیسات موجود اقداماتی است که می‌توان از آنها از بخش خصوصی استفاده کرد.

باید گام های بلندتری در بحث قراردادهای سرمایه‌گذاری برداشت

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد: با انجام تدابیری به دنبال این هستیم تا به جای انعقاد قراردادهای کوچک به سراغ قراردادهای بلندمدت برویم. چرا که تاکنون قراردادهای سرمایه‌گذاری آن طور که باید پیشرفت نداشته و لازم است گام‌های بلندتری در این حوزه برداشته شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید به این مسئله که در شرایط فعلی لازم است سیستم‌های آب و فاضلاب ارتقا پیدا کند و تصفیه‌خانه‌ها به تصفیه‌خانه‌های مدرن تبدیل شود، گفت: مدیریت تقاضا و مصرف موضوع دیگری است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد. چرا که در حال حاضر نمی‌توان به تنهایی برای تامین خدمات پایدار به منابع مالی اکتفا کرد.

۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیصات صنعت آب و فاضلاب کشور

جانباز میزان تخصیصات صنعت آب و فاضلاب را ۴۰ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: در حال حاضر چالش‌های متعددی در حوزه بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب وجود دارد که می‌توان به تغییر اقلیم و خشکسالی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور با تاکید براینکه کشور ما در مناطق اقلیم گرم و خشک قرار گرفته و بارش باران افزایش نخواهد یافت، گفت: بایستی با اتخاذ برنامه اصولی و مدون مصرف آب را در کشور مدیریت کرد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله سازگاری با کم‌آبی گفت: با توجه به کاهش بارندگی و افزایش جمعیت و تقاضا لازم است که برای حل چالش‌های آبی به موضوع سازگاری با کم‌آبی توجه شود و در این حوزه باید از حیثت تجهیزات و هم نیروی انسانی و فرهنگ عمومی جامعه را سازگار کنیم البته از حیث تجهیزات علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی تاکنون انجام شده، اما هنوز نیازمند فعالیت گسترده در این حوزه هستیم.

جانباز با تاکید بر این مسئله که لازم است خدمات با کیفیت به مشترکان ارائه شود، عنوان کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که می‌تواند ما را در رسیدن به ارائه خدمات باکیفیت یاری کند.

به گزارش عصرپرس، این جشنواره و نمایشگاه با رویکرد سرمایه گذاری و مدیریت دارایی های فیزیکی، مدیریت هوشمند تاسیسات و شبکه توزیع آب، تاسیسات آب و فاضلاب، کیفیت آب و فاضلاب، مدیریت تقاضا و مصرف و مدیریت شرایط اضطراری در حال برگزاری است.

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: