اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
در راستای حمایت از کالای ایرانی
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی، سوغات زائران می‌تواند از کالای با کیفیت ایرانی تهیه شود.

زائران سوغات ایرانی بخرند

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در نشست معاونان سازمان حج و زیارت که به منظور بررسی فعالیت‌های انجام شده در حوزه عتبات و حج تمتع تشکیل شد؛ گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی، سوغات زائران می‌تواند از کالای با کیفیت ایرانی تهیه شود و به همین منظور، این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری اقدامات لازم را مدنظر قرار داده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان در خصوص شعار سال، حمایت جدی از کالای ایرانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و در این راستا همه توان خود را بکار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از موضوعات به خرید اقلام لازم از تولید داخلی بازمی گردد که در این راستا کمیسیون خرید توجیه شده و قرار بر این است برای اقلام مورد نیاز خود در عراق و حتی عربستان در عتبات و حج، از کالای ایرانی استفاده کنیم؛ این موضوع در عربستان به علت قطع روابط و بحث حمل و نقل با کندی صورت می‌گیرد، اما سعی داریم تا اقلام مربوط به زائر از ایران تهیه شود.

وی با بیان اینکه برخی اقلام زائران همانند جامه دان و چتر از ایران تهیه می‌شود و زائران می‌توانند این اقلام با کیفیت را که به آن‌ها معرفی می‌شود، تهیه کنند افزود: زائران در مورد سوغات نیز می‌تواند از اقلام با کیفیت ایرانی تهیه شود.

دبیر شورای عالی حج با تاکید بر اینکه سوغات امری پسندیده است و اگر این مهم به صورت با کیفیت باقیمت مناسب و بدون دغدغه حمل و نقل تهیه شود، تاثیرات بسزایی به دنبال دارد، گفت: خرید کالای ایرانی به صورت برنامه ریزی شده، موجب کاهش بازارگردی، خارج نشدن ارز از کشور و قدرت انتخاب می‌شود که امیدواریم در این باره بستر مناسبی فراهم شود و از طرفی زائران عزیز هم دقت ویژه‌ای داشته باشند.

محمدی به موضوع عتبات، اربعین حسینی و اعزام‌های استانی اشاره کرد و افزود: درخصوص اربعین حسینی کار‌های زیادی از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی و سازمان حج و زیارت انجام گرفته است که یکی از آن‌ها موضوع راه اندازی سامانه «سماح» بوده که با امکانات خوب و کاربردی در ثبت اطلاعات زائران می‌تواند در ساماندهی کلی زائران کمک کار برنامه ریزی‌های ستاد اربعین حسینی باشد؛ مضاف بر اینکه امسال برنامه ریزی شده تا سامانه سماح به صورت سبک تری به فعالیت بپردازد و امیدواریم رفع برخی نقایص در سرعت برنامه‌های اربعین ۹۷ تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اعزام‌های استانی به عتبات عالیات و همچنین رقابت پذیری در این عرصه، افزود: امیدواریم با فضای موجود در عرصه عتبات عالیات و اربعین بهترین فرآیند را داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: