اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
معاون اول رییس جمهور در دیدار رییس شورای المپیک آسیا تاکید کرد:
معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه ورزش در تقویت صلح و همبستگی در جهان امروز، گفت: شورای المپیک آسیا مسئولیت مهمی برای تقویت صلح و همبستگی در میان ملت‌های آسیایی دارد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

باید زمینه حضور بانوان ورزشکار مسلمان در مجامع ورزشی فراهم شود

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگيري صبح امروز (دوشنبه) و در ديدار با شيخ احمد رييس شوراي المپيك آسيا، جايگاه، تنوع فرهنگي و مشكلات قاره آسيا را يادآور شد و تصريح كرد: بايد از موضوعاتي مانند ورزش كه مي تواند منجر به اتحاد و دوستي كشورها شود استفاده كرد و اين وظيفه مهم برعهده شوراي المپيك آسيايي است.

وي افزود: غرب آسيا به لحاظ مردمي و مسايل موجود نيازمند تلاش هاي بيشتري براي تقويت صلح و همبستگي است.

معاون اول رييس جمهور سپس به همكاري مطلوب دولت ايران با كميته ملي المپيك و اختصاص منابع براي توسعه ورزش كشور اشاره كرد و ادامه داد: ما در سطح جهاني همكاري گسترده اي با مجامع بين المللي ورزشي نظير شوراي المپيك آسيايي داريم و در سطح ملي تلاش كرده ايم ورزش همگاني و قهرماني را در همه جاي كشور توسعه دهيم.

جهانگيري اهميت ورزش بانوان و فراهم شدن شرايط براي حضور بيشتر بانوان ورزشكار مسلمان در مجامع ورزشي را خاطرنشان ساخت و گفت: جمعيت مسلمان قاره آسيا قابل توجه است و بايد براي حضور موثرتر و گسترده تر بانوان ورزشكار در مسابقات ورزشي تمهيدات لازم را فراهم كرد.

معاون اول رييس جمهور ضمن ابراز اميدواري براي حضور تعداد بيشتري از مديران و كارشناسان ايراني در شوراي المپيك آسيايي ،‌ گفت: سفر رييس شوراي المپيك آسيايي به تهران مي تواند راهكارهاي توسعه مناسبات در زمينه هاي مورد علاقه طرفين را فراهم كند.

رييس شوراي المپيك آسيايي نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه ورزش ايران در قاره آسيا، گفت: امروز شرايط مناسبي براي بازگشت ورزش ايران به دوران اوج خود بوجود آمده است و اين امر مرهون سياست گذاري صحيح دولت و كميته ملي المپيك ايران در زمينه ورزش است.

شيخ احمد با بيان اينكه مهمترين هدف شوراي المپيك آسيايي حفظ و تقويت خط صلح، دوستي و همكاري در قاره آسياست، گفت: اگرچه شاهد اختلافات سياسي در گوشه و كنار اين قاره پهناور هستيم اما در زمينه ورزشي فعاليت ها در بالاترين سطح در حال انجام است و اميدواريم در سايه اين فعاليت ها به اهداف كلان تعريف شده براي مسابقات المپيك دست يابيم.

وي با استقبال از ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در زمينه ورزش بانوان مسلمان، گفت: امروز ورزش بانوان يكي از مهمترين موضوعات در دستور كار اين شوراست و پيشنهادهاي ارايه شده در اين خصوص در حال بررسي و يا اجراست.

رييس شوراي المپيك آسيا از سفر خود به تهران به عنوان سفري موفق ياد كرد و با ابراز اطمينان از حضور شخصيت هاي ايراني در اركان مختلف شوراي المپيك آسيا، اظهار داشت ؛‌ خوشبختانه بين مردم و دولت ايران در زمينه ورزش تفاهم و همكاري نزديكي وجود دارد كه بسيار ارزشمند است.

در اين ديدار كه سلطاني فر وزير ورزش و جوانان و صالحي اميري رييس كميته ملي المپيك كشورمان نيز حضور داشتند، رييس شوراي المپيك آسيا از معاون اول رييس جمهور كشورمان براي حضور در مراسم افتتاحيه بازيهاي آسيايي كه از تاريخ ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهريور در جاكارتا پايتخت اندونزي برگزار مي شود، دعوت كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: