اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
در نشست مشترک معاونان وزیر صنعت ، معدن وتجارت مطرح شد؛
معاونان وزير صنعت ، معدن وتجارت طي نشست مشتركي بر ضرورت سرمایه‌گذاری وتوسعه صنعت نساجي و پوشاک در كشور با محوريت ايجاد شهرك صنعتي تاكيد كردند.

ضرورت تهیه برنامه زمانبندی مشخص برای اجرای طرح توسعه پوشاک

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، طرح توسعه توليد پوشاك كشور و ايجاد شهرك تخصصي در اين خصوص يكي از برنامه هاي  اصلي سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي  ايران  بوده و در اولويت  سياست هاي وزارت صنعت ، معدن وتجارت قرار گرفته است. براساس آمار جهانی ارزش پوشاک کشور ۱۵ میلیارد دلاراست  كه درسال ۲۰۲۵ به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید .  لذا اقدامات اثربخش در اين برهه زماني در صنعت پوشاك مي تواند كليد راهگشاي توسعه صنعتي در كشور باشد .

معاون وزير  و مديرعامل سازمان صنايع كوچك : اجراي پايلوت طرح  ملي توليد پوشاك در مناطق  روستايي در ۵ استان

صادق نجفي معاون وزير و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران  در  نشست مشترك كه با حضور  رحماني معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت،معدن وتجارت و صالح نيا معاون امور صنايع  و همچنين  تعدادي از مديران  وزارت صنعت ، معدن و تجارت ونمايندگاني از بخش خصوصي برگزار شد، ضمن تشريح اقدامات و برنامه‏هاي سازمان  در راستاي توسعه صنايع نساجي و پوشاك به راهكارهاي طرح توسعه صنعت پوشاك و ايجاد شهرك صنعتي در اين راستا   پرداخته و خواستار همكاري همه جانبه  همه دستگاه هاي اجرايي جهت  توجه به ويژه  به  توسعه  اين صنعت  در كشور شد.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت با اشاره به  اجراي تفاهم نامه اجراي پايلوت طرح  ملي توليد پوشاك در مناطق  روستايي اظهار داشت:  در حال حاضر شهرك و نواحي صنعتي جهت استقرار شركت استاني و كارگاه هاي روستايي براي ۵ استان تعيين شده   و محصولات توليدي هر استان از طريق انجمن پوشاك با توجه به پتانسيل و توانايي سرمايه گذاران استاني  مشخص شده است.

 نجفي همچنين  طرح توسعه توليد پوشاك كشور در مناطق روستايي  را به  منظور اشتغال زايي درمناطق‌روستايي ، جلوگيري از واردات بی رویه ، قاچاق و  توسعه صادرات برشمرد و گفت : شركت هاي استاني به عنوان حلقه واسط بين كارگاه هاي روستايي و شركت پشتيبان به منظور راهبري و نظارت مستمر بر كارگاههاي روستايي و تامين به موقع مواد اوليه موردنياز كارگاه ها عمل مي كنند.

وي توسعه اين طرح را مستلزم همكاري همه بخش ها برشمرد و گفت:  توسعه اين صنعت با توجه به پتانسيل هاي موجود در كشور در كاهش نرخ بيكاري و مهاجرت معكوس به روستا ها نقش بسياري خواهد داشت.

 معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت معدن وتجارت:  ضرورت تهيه برنامه زمانبندي  مشخص براي  اجراي طرح توسعه پوشاك

رحماني معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت ، معدن وتجارت نيز در اين نشست مشترك با اشاره به قدمت تاريخي  ايران در حوزه پوشاك  و نساجي بر اجراي طرح توسعه پوشاك و لزوم تهيه برنامه زمانبندي  مشخص براي اجراي اين طرح تاكيد كرد وگفت:  توليد پوشاك در كشور بايد برندسازي شود وبه سمت سود آوري  حركت كند تا بتوانيم  سهمي در بازار  صادراتي كشور بدست آوريم.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت اجراي طرح توسعه پوشاك  در كشور را به صورت پايلوت را در احصا نقاط ضعف  و ر فع معضلات   موجود در اين صنعت موثر برشمرد و گفت: با  تكميل اين ۵ طرح آزمايشي مي‌توان به صورت عملياتي مزيت هاي سرمايه گذاري در بخش پوشاك را مشاهده كرد.

رحماني تعيين برنامه زمانبندي  مشخص با  تبيين تسهيلات و حمايت هايي كه در اين طرح در نظر گرفته شده است مي توانيم به توسعه صنعت پوشاك در كشور اميدوار باشيم.

معاون امور صنايع وزارت صنعت،معدن وتجارت : ضرورت ساختار سازي در صنعت پوشاك

صالح نيا معاون امور صنايع وزارت صنعت ، معدن وتجارت نيز در اين نشست مشترك  با اشاره به اينكه ايده توسعه صنعت پوشاك وچرم از حدود دوسال پيش توسط انجمن پوشاك مطرح شد كه پس از برگزاري جلسات متعدد اين موضوع به شكل مناسبي تبيين شد ، خاطر نشان كرد: اگر مي خواهيم  صنعت پوشاك در كشور به صورت گسترده انجام شود و برندسازي صورت گيرد و سود آوري داشته باشد و به صادرات بيانجامد،  بايد ساختار سازي صورت گيرد.

معاون امور صنايع وزارت صنعت،معدن وتجارت تصريح كرد: اين ساختارسازي مي تواند به صورت ايجاد برند خاصي باشد و به صورت متمركز صورت گيرد كه در حال حاضر برخي از برندها در كشور با متمركز سازي و ايجاد برند توانسته اند به سود آوري برسند. اما اگر بخواهيم موضوع پوشاك به صورت عام در سطح كل كشور اجرايي كرد بايد  يك  شركت پشتيبان  مركزي در نظر گرفته شود و سپس به تبع آن شركت هاي استاني نيز ايجاد شود تا  در نهايت واحدهاي صنعتي شكل بگيرند وتوليد محصولات در مراحل مختلف انجام شود .

وي خاطر نشان كرد: مدلي كه در حال حاضر تهيه شده  از اين ويژگي برخورداراست كه در صورت اجرا مي تواند در جهت توسعه اين صنعت موثر باشد.

گفتني است، در اين نشست كه مشاور وزير صنعت،معدن وتجارت و نمايندگاني از بخش خصوصي حضور داشتند به موضوعاتي نظير برندينگ ، طراحي مد ،  چگونگي ايجاد شهرك صنعتي پوشاك و.... پرداخته شد و راهكارهاي جهت نحوه استقرار واحدهاي صنعتي در اين شهرك و نحوه حمايت هاي دولت از اين صنعت پرداخته شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: