اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 29 April 2018
در مراسم روز جهانی کارگر؛
وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در جمع کارگران گفت: کارگران ما امروز صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند.

کارگران ما امروز صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، علی ربیعی در مراسم روز جهانی کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شده است، با تبریک هفته کارگر به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: شهید صفدری را در خیابان نواب از یاد نمی‌بریم که کارگر کارخانه پارس خودرو بود و به جرم اعتقاد به انقلاب هنگام افطار با نارنجک ترور شد.

وی افزود: کارگران اینگونه در کنار انقلاب ماندند و در جنگ هم به جبهه‌ها رفتند و ۶ تا ۷ سال حقوق آن‌ها اضافه نشد، اما تحمل کردند.

ربیعی با اشاره به این که کارگران نیرو‌های همیشه انقلابی، تحول خواه و عدالت‌جو هستند، گفت: آن‌ها از بالا و پایین شدن نرخ ارز هیچ سودی نمی‌برند.

وزیر تعاون گفت: هر کسی نام و نشانی با خود می‌گذارد و نشان این دولت، تدبیر و امید است و خداوند این دولت را با تدبیر و امید آزمایش می‌کند.

ربیعی گفت: در سال‌های اخیر شاهد ورود موج جمعیت بیکار به جامعه بودیم که فشار زیادی بر دولت تدبیر و امید وارد کرد و ما در سالیان گذشته به علت فشار بر آب و خاک با مشکلات زیاد کارگران مواجه شدیم، اما سیاست‌های ارتقاء معیشتی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم.

وی افزود: سالمندان و بازنشستگان ما سال‌ها قدرت خرید نداشتند و بنگاه‌های ما هم به سبب رکود طولانی چندین سال ریزش نیرو داشتند

ربیعی گفت: همه تلاش دولت یازدهم و دوازدهم این است که صدای کارگران شنیده شود و در هیچ دوره‌ای به کارگران اجازه راهپیمایی نمی‌دادند، اما در این دو دولت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان برای بازنشستگان و مسکن مستمری بگیران پیش بینی شده است و صندوق تامین اجتماعی را از صندوق کارپردازی به صندوق زندگی اجتماعی بازنشستگی تبدیل کردیم.

ربیعی گفت: مشکل امروز ما کارگران غیررسمی هستند که به دنبال ایجاد شغل پایدار برای​ آن‌ها هستیم و در کمیسیون اجتماعی دولت بیمه اجتماعی فراگیر را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته در بخش خدمات ۵۰۰ هزار شغل و در بخش صنعت ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شد و سهم بیمه زنان از ۱۹ به ۲۵ درصد افزایش یافت و زنان، بیشتری شاغل شدند.

 کارگران ما امروز صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند

وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در جمع کارگران گفت:​ کارگران ما امروز صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند.

علی ربیعی در مراسم روز جهانی کارگر افزود: برنامه‌های زیادی در روستا داریم از جمله ایجاد شغل در روستا‌ها برای مبارزه با کم آبی، بیمه روستایی برای سالمندان و دفترچه بیمه روستایی که منجر شده است ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر بیمه شوند و امروز می‌توانیم بگوییم که تمام روستاییان کشور به بازنشستگی می‌رسند.

وی گفت:​ سازمان تأمین اجتماعی بسیار پویا شده و وضعیت صندوق تأمین اجتماعی با دیگر صندوق‌های کشور بسیار متفاوت است.

ربیعی گفت: در مناطق محروم درمانگاه می‌سازیم، همچنین در جنوب تهران اموزش مهارت کارگران را در بحث تولید ایرانی و آموزش سیار آن‌ها برای شهر‌های کوچک افزایش دادیم و امنیت شغلی را دنبال کردیم و همچنین امنیت زنان کارگر در اولویت است.

ربیعی افزود: اگر بخواهیم امروز موفق باشیم و رشد کنیم باید به بازار‌های جهانی دست پیدا کنیم.

 

 

 

   


نام:
ایمیل:
* نظر: