اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 29 April 2018
روحانی در مراسم قدردانی از کارگران نمونه:
رئیس جمهور نشاط نیروی کار را لازمه حمایت از کالای ایرانی دانست و با تاکید بر اینکه اشتغال آفرینی در گرو حمایت از کالای داخلی است، اظهارداشت: کالا باید جذاب و زیبا باشد و کار باکیفیت و محصول با کیفیت، حمایت از کالای ایرانی را پایدار می کند.

اشتغال آفرینی در گرو حمایت از کالای داخلی است

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی با حمایت از کارگران و کارفرما شروع می شود، گفت: امروز مهمترین توطئه دشمنان علیه ملت ایران، ایجاد یاس و نا امیدی است و بازار فعال، کارخانه ها را به حرکت در می آورد.

روحانی با تجلیل از خدمات و مجاهدت‌های کارگران سراسر کشور، گفت: امسال هفته کارگر با ایام میلاد پربرکت مهدی موعود امام زمان(عج) مصادف شده و این ایام را به همه ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می‌گویم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اعتقاد ما به امام دوازدهم، اعتقاد ما به مهدویت، انتظار برای روز ظهور و امید برای تحقق عدالت جهانی به دست امام زمان(عج) به ما این پیام را می‌دهد که مسیر و آینده ما، آینده درخشان برای بشریت است و این تفاوت اصلی ما معتقدین به امام زمان(عج) با دیگران می‌باشد.

روحانی افزود: عده‌ای آینده تاریخ را تاریک تصور می‌کنند. اصولاً این تفکر که فردا و روزهای آینده، روزهای سخت و دشواری خواهد بود و روز به روز مشکلات بیشتر خواهد شد، تفکر نادرست و اشتباهی است و با منطق اعتقادات و فرهنگ ما سازگار نیست. همیشه باید یک مؤمن و مسلمان به گشایش در روزهای آینده امیدوار باشد. همچنان که در روایات ما هم چنین آمده که هیچ عملی بالاتر و بهتر از انتظار برای گشایش نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره امیدوار بود، خاطر نشان کرد: هر روز باید معتقد به گشایش‌های فردا، هفته‌ها و ماه‌های آینده باشیم و البته در این مسیر تلاش کنیم چرا که ناامیدی و غصه‌دار بودن برای سختی‌های احتمالی در روزهای آینده هیچ خاصیت و اثری ندارد. همواره باید با اتکال به خداوند و با توجه به الطاف الهی به آینده امیدوار باشیم.

روحانی در ادامه با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی در ملت ایران، گفت: آقایی که در آمریکا اخیراً سمتی گرفته و بسیار بددهن است و نسبت به ایران نیز سخنان بدی به زبان می‌آورد، از مدت‌ها پیش شروع کرده که جمهوری اسلامی ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را نخواهد دید، اما  امروز به کوری چشم او وارد چهلمین سال انقلاب شدیم و با امید، تحرک و موفقیت بیشتر سال خود را به پایان رسانده و در 22 بهمن با حضور باشکوه مردم وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدای متعال به ملت‌ها، امید می‌دهد و آینده را آینده‌ای روشن برای انسان‌ها ترسیم می‌کند، گفت: ملت ایران، با فرهنگ چندین هزار ساله و عاشق قرآن و عاشق خاندان رسالت است و بالاترین خدمت را در طول تاریخ به دین، اسلام و فرهنگ ایرانی انجام داده است.

روحانی با اشاره به هنرمندی و ترسیم تابلوهای زیبا توسط یک بانوی نابینا و بانوی کارگری که به رغم معلولیت به عنوان کارگر نمونه انتخاب شده است، اظهار داشت: چنین کارگران و هنرمندانی با امید به آینده توانستند در این مسیر گام برداشته و به موفقیت دست یابند و تلاش آنها بیش از هر چیز نشأت‌گرفته از غیرت ایرانی مسلمان است و برای همه ما درس‌آموز می‌باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: انتظار مظهر امید و امیدواری به آینده روشن می‌باشد و در حکومت امام زمان(عج) یکی از نکاتی که بر آن تأکید شده مسأله امنیت و عدالت است. در آن دوران همه احساس امنیت می‌کنند و دورانی است که ظلم ریشه‌کن شده و همه به همدیگر کمک می‌کنند و برادری، صمیمیت و اخوت اساس دوران حکومت مهدی موعود(عج) است.

روحانی افزود: امید به آینده به این معنا نیست که تلاش و فعالیت نداشته باشیم، ‌بلکه امید به انسان روحیه و نشاط می‌دهد تا با قوت در مسیر پیشرفت گام بردارد.

رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی، تلاش بیشتر در این مسیر را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت از کالای ایرانی ابتدا از کارگران، مهندسین و کارآفرینان آغاز می‌شود، اگر همه با هم در یک مجموعه صادقانه دست به دست هم دهند و با روحیه نشاط در مسیر کار و تلاش گام بردارند. در آن صورت کارها به درستی پیش رفته و شاهد موفقیت‌های روزافزون خواهیم بود.

روحانی وجود بازار برای فروش تولیدات و کالاها را ضروری دانست و گفت: پس از تحریمها و در سال 94 برای بازسازی چاه‌های نفت کشورمان، 800 میلیون دلار هزینه کردیم و در عرض چند ماه صادرات نفتی کشورمان به دو برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای سوال می‌کنند که دولت پول نفت را چگونه و کجا خرج می‌کند، اظهار داشت: امسال سازمان تأمین اجتماعی 52 هزار میلیارد تومان به مستمری‌بگیران اختصاص داده است و پول حاصل از فروش نفت کمتر از100 هزار میلیارد تومان و حدود 55 درصد آن را به مستمری‌بگیران می‌پردازد و این بخشی از هزینه‌های دولت است. حالا اگر صادرات نفت نداشته باشیم، بی‌تردید زندگی مردم با مشکل مواجه خواهد بود.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مردم سراغ کالای ایرانی بروند و همه به آن افتخار کنیم، اولین لازمه آن وجود روحیه نشاط و امید در میان کارگران و محیط‌های کار است. همه کسانی که در تولید یک کالا و محصول نقش دارند از جمله کارگر، کارفرما، بازاریاب، برای تولید کالای باکیفیت باید دست به دست هم بدهند و حتی باید برای فروش کالا جاذبه ایجاد کرد و آن را در بسته‌بندی‌های زیبا به خریدار عرضه نمود، به گونه‌ای که کالا در اولین نگاه ، خریدار را جذب کند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار خوشحالم به مردم ایران اعلام کنم که در سال 96، اشتغال خالص ایجاد شده بالغ بر 800 هزار شغل بوده است، گفت: آمار شاغلین در سال 95، بیش از 22 میلیون و 500 هزار نفر بوده که این آمار در سال 96، به بیش از 23 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.

روحانی با اشاره به اینکه این آمار از سوی مرکز آمار اعلام شده است، افزود: این در حالی است که آمار مربوط به اشتغال خالص در فاصله سالهای 86 تا پایان 91 ثابت و بدون تغییر بوده است. این آمارها نشان می دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم همه ما از دولت و بخش خصوصی، دست به دست هم دادیم و یک قدم خوب برداشتیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: البته این به معنای رفع کامل مشکل بیکاری نیست و ما هنوز جمعیت بیکار زیادی داریم. در حال حاضر یک جمعیت 3 میلیونی بیکار در کشور داریم که ایجاد شغل برای آنها به حرکتی بزرگ نیاز دارد.

روحانی تصریح کرد: در سال جدید همه تلاش ما این است که میزان اشتغالی که ایجاد می شود، از سال گذشته بهتر باشد. دولت حرکت خوبی را در زمینه نوسازی بافتهای فرسوده و نوسازی ناوگان آغاز کرده است که تداوم اجرای آنها در سال 97 می تواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال گسترده باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تلاش ما در دولتهای یازدهم و دوازدهم این بوده که وضع معیشت کارگرها بهتر شود. البته با تدابیر و اقدامات دولت وضعیت معیشت کارگرها در مدت این دولت بهتر شده، اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم. از روز اول وعده کردم و گفتم که میزان افزایش حقوق کارگران در هر سال باید بیشتر از میزان تورم سالانه باشد و تا به حال به این وعده عمل کرده ایم. البته دولت در کنار این مساله تلاش کرده تورم را نیز مهار کند که در این زمینه نیز عملکرد موفقی داشتیم.

روحانی با بیان اینکه کارگران همواره و در همه عرصه های انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و آبادانی کشور و اکنون تلاش برای تثبیت رشد و پیشرفت کشور در خط مقدم و سنگر اول بوده اند، گفت که امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا تلاش موثرتری برای عزت و استقلال کشور داشته باشیم.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعلیرضا محجوب نماینده مجلس و رئیس خانه کارگر نیز در این مراسم با تبریک هفته کارگر، گزارش هایی را ارائه کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: