اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 28 April 2018
وضعیت آب و هوا؛
کارشناس هواشناسی گفت: همچنان شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در قالب مناطق نیمه غربی بخش های از مرکز و شمال کشور هستیم.
فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شمالبه گزارش سرویس روزمره های عصرپرس از صدا و سیما، احمدی کارشناس هواشناسی اعلام کرد: اوج و شدت بارش ها را برای امروز که می تواند باعث خسارت هم بشود در بخش هایی از استان های اذربایجان غربی به خصوص نواحی غربی و جنوبی این استان ، اذربایجان شرقی، بخش هایی از استان اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، بخشی از استان لرستان، شمال و شرق استان خوزستان، استان مرکزی، جنوب استان همدان، بخش هایی از استان اصفهان به خصوص غرب استان اصفهان، بخش هایی از استان فارس و شمال استان بوشهر پیش بینی می کنیم.

وی افزود: پدیده تگرگ همراه با بارش شدید باران، وزش باد شدید و رعدو برق می تواند باعث خسارت در این مناطق بشود و توصیه می کنیم حتما این شرایط را کشاورزان مدیریت کنند.

احمدی افزود :هرچه به سمت شرق حرکت می کنیم برای فردا درمناطق نیمه شمالی بخش هایی از مرکز و غرب و شرق کشور این شرایط انتظار می رود.

وی گفت: علاوه براین هشدارها پیش بینی می کنیم دربخش هایی از استان یزد، خراسان جنوبی خراسان رضوی و شمالی و بخش های شمالی استان سمنان هم بارش ها قابل توجه باشد و به آب گرفتگی وسیلاب هم منجر شود. 

وی افزود:دربخش های جنوبی تر در استان کرمان بارش ها باشدت کمتر پیش بینی می شود 
و وزش باد شدید در بخش هایی از غرب و جنوب غرب همینطور جنوب کشور در دو روز اینده در کنار بارندگی می تواند باعث گرد و خاک هم بشود و ابهای جنوبی کشور برای دو روز اینده مواج و متلاطم پیش بینی می شود ، در خلیج فارس ارتفاع موج افزایش می یابد و همین شرایط را امروز برای دریای خزر هم پیش بینی می کنیم.

به گفته احمدی ؛ امروز و فردا با توجه به نفوذ توده هوای نسبتا خنک به بخش های شمالی کشور ضمن کاهش حدود 5 تا 8 درجه دما در استانهای ساحلی دریای خزر بارندگی در استانهای ساحلی کشورمان تشدید می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: انتظار داریم برای پایتخت هم بارشی خفیف در ساعات عصر در استان تهران اتفاق بیفتد و شدت بارش ها را در شمال تهران داشته باشیم و امروز دمای هوا به حدود 26 درجه برسد. 
 


نام:
ایمیل:
* نظر: