اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 28 April 2018
معاون اول رییس جمهور:
معاون اول رييس جمهور از جوانان بعنوان فرصتي استثنايي و مهم براي كشور ياد كرد و گفت: متاسفانه ديدگاه جوان هراسي نيز وجود دارد و اين ديدگاه تلاش مي كند القا كند كه اگر جوانان بر سر كار بيايند و كنترل و محدود نشوند با آسيب هايي مواجه خواهيم شد.
جوانان فرصتي استثنايي و مهم براي كشور هستندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (شنبه) در نشست هم انديشي روساي مجامع سازمان هاي مردم نهاد سراسر كشور و جوانان احزاب و تشكل ها اظهار داشت: چقدر از دخالت هاي بيجا در زندگي جوانان نتيجه گرفته ايم اما اگر نتيجه آن عكس بوده بهتر است كه اين مسير اصلاح شود.
 
معاون اول رييس جمهور از جوانان بعنوان فرصتي استثنايي و مهم براي كشور ياد كرد و افزود: متاسفانه ديدگاه جوان هراسي نيز وجود دارد و اين ديدگاه تلاش مي كند القا كند كه اگر جوانان بر سر كار بيايند و كنترل و محدود نشوند با آسيب هايي مواجه خواهيم شد. 

وي ادامه داد: ما بايد در مقابل اين ديدگاه با استدلال و منطق، با صداي بلند اعلام كنيم كه مهمترين فرصتي كه امروز در اختيار كشور قرار دارد و مي تواند آينده ايران را تضمين كند همين نسل جوان است. 

جهانگيري با بيان اينكه استفاده از فرصت جوانان حتماً اقتضائاتي دارد خاطر نشان كرد: يكي از اين اقتضائات اين است كه بايد نشاط و شادماني در جامعه وجود داشته باشد. جامعه اي كه جوان است حتماً بايد شاد باشد و اينكه ديگران فكر مي كنند با گرفتن نشاط از جامعه مي توانند از اين فرصت استفاده كنند حتماً اشتباه مي كنند. 

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه فراهم كردن زمينه ها و فرصت هاي مناسب براي آموزش، تفريح، مشاركت هاي سياسي و اجتماعي نيز از اقتضائات استفاده از توانمندي هاي جوانان است، گفت: اگر ما در اين زمينه خوب عمل نكرده ايم و فرصت هاي مناسب را براي جوانان ايجاد نكرده ايم اين ضعفي است كه در ما مديران وجود دارد وگرنه از اقتضائات جامعه جوان اين است كه فرصت براي مشاركت سياسي و اجتماعي، آموزش،‌تفريح و نشاط جوانان در جامعه ايجاد شود. 

وي با بيان اينكه جامعه جوان نيازمند فضاي آزاد و امن براي نقد است، تصريح كرد: جوان بايد بتواند با احساس امنيت كامل هر مطلبي كه مي خواهد به گوش مسئولين برساند و امكان نقد براي او فراهم باشد. 

جهانگيري اضافه كرد: به تعبير امام (ره) جوانان وديعه الهي هستند و ما بايد فرصتي بوجود بياوريم كه مردم و جوانان بتوانند از فضاي نقد استفاده كنند. 

معاون اول رييس جمهور گفت: ما بايد كاري كنيم كه آينده در ذهن جوانان بهتر از امروز باشد. هيچ موضوعي ايران را تهديد نمي كند و هيچ مسئله اي در كشور وجود ندارد كه غيرقابل حل باشد. تمام چالش ها و دغدغه هاي امروز كشور چه در بخش اقتصادي، چه در بخش سياسي، اجتماعي و فرهنگي همگي قابل حل هستند و حل اين چالش ها يك شرط دارد و آن اينكه اعتماد مردم را نسبت به آينده سلب نكنيم و آينده را در ذهن جوانان تيره و تاريك نشان ندهيم. 

وي با تاكيد بر اينكه گفتگوي ملي، تفاهم و انسجام ملي بزرگترين نياز امروز ايران است، اظهار داشت: همه جريانات سياسي، قواي سه گانه و مسئولين كشور بايد انسجام داشته باشند و اين مسيري است كه زماني جوانان تشكل هاي مختلف آن را شروع كرده بودند و من از آنها مي خواهم حالا كه بزرگان سياست گفتگوي ملي را جدي نگرفتند شما جوانان احزاب آغاز كننده گفتگوي ملي باشيد و اين مسير را ادامه دهيد تا براي ديگران الگو شويد.

جهانگيري افزود: در شرايطي كه نياز امروز كشور انسجام،‌ تفاهم و وحدت است و بخصوص با تهديدهايي كه اين روزها عليه ايران صورت مي گيرد و با گستاخي از اقدام نظامي عليه اين كشور سخن مي گويند، نفس اينكه چنين سخناني درباره كشور بزرگي مثل ايران بيان مي شود نشان از بدي دنياي امروز دارد و در مقابل اين حركت ما نياز به تفاهم در كشور داريم و عده اي بايد باني اين تفاهم در كشور شوند.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: خيلي از مطالباتي كه امروز از سوي جوانان مطرح مي شود ديگر نبايد مشكل امروز كشور باشد اما نمي دانم چرا برخي مسائل عليرغم پيگيري هاي متعدد، عده اي اصرار دارند كه حل نشود. 

وي ادامه داد: البته راه اصلاح سخت و دشوار است و با عصبانيت، تندخويي، بداخلاقي و متهم كردن ديگران نمي توان اصلاحات انجام داد چرا كه اصلاحات نيازمند مداومت، صبوري، استقامت و تدبير و عقل است. 

جهانگيري با اشاره به برخي سخنان جوانان و نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد مبني بر ضرورت كاهش سن مديران دولتي، گفت: دولت آنقدر بزرگ شده كه تعداد مجموعه مديران دولتي حدود ۲۰۰ هزار نفر است و اين در حالي است كه تعداد كليه كارمندان ژاپن با تعداد مديران ما برابري مي كند. 

معاون اول رييس جمهور افزود: ما اصرار داريم و قول داده ايم كه از جوانان و زنان در مديريت اجرايي كشور استفاده كنيم و اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد البته جوانان بايد سطوح مديريتي مختلف را نيز طي كنند، تا از تجربه لازم براي تصدي جايگاه هاي مختلف برخوردار شوند. 

وي با اشاره به يكي از مصوبات دولت مبني بر اينكه زنان بايد ۳۰ درصد جايگاه هاي مدريتي كشور را عهده دار شوند، خاطر نشان كرد: اين موضوع در دستور كار دولت قرار دارد و در برخي وزاتخانه ها اين اتفاق افتاده است و در بسياري ديگر از وزارتخانه ها نيز زنان و جوانان تحصيل كرده و متخصص فراوان وجود دارد. 

جهانگيري با اشاره به برخي مطالبات و دغدغه هاي سياسي سازمان هاي مردم نهاد و جوانان احزاب و تشكل ها از دولت گفت: رييس جمهور هفته گذشته در يكي از سخنراني هاي خود با قاطعيت اعلام كرد كه بر سر وعده هاي خود هستم. مطالبات به حق مردم ايران، جوانان و شركت كنندگان در انتخابات و كساني كه به دولت تدبير و اميد راي داده اند در دستور كار دولت قرار دارد البته ما مي پذيريم كه در همه امور با موفقيت پيش نرفته ايم و نارسايي هايي نيز داشته ايم اما اگر ضعف هايي در عملكرد دولت وجود دارد اين به معناي خلف وعده نيست و حتماً مطالبات مردم را دنبال خواهيم كرد. 

معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: اميدوارم كه شما جوانان با روحيه و اميد باشيد و مايوس نشويد و مطالبات خود را پيگيري كنيد و حتماً به نتيجه خواهيد رسيد. همه علاقمند هستند كه كشور توسط جوانان اداره شود و مطالبات شما برآورده گردد و اين خواسته اي است كه از صدر تا ذيل كشور از مقام معظم رهبري، رييس جمهور و ديگر مسئولين مورد تاكيد قرار دارد.

وي همچنين با اشاره به مطالبه مطرح شده مبني بر احياي سازمان ملي جوانان، تصريح كرد: پيش از آغاز به كار دولت دوازدهم لايحه اي در اين خصوص به مجلس ارائه شدچرا كه اين موضوع جزو اختيارات دولت نيست و گرنه اين اقدام زودتر صورت مي گرفت. مجلس شوراي اسلامي به دلايلي در اين زمينه كند تر از انتظار ما عمل كرد اما در نشست مشترك دولت و مجلس كه اخيراً برگزار شد نيز رييس جمهور بر اين موضوع تاكيد كرد.

جهانگيري با اشاره به وعده اي كه در گذشته داده بود مبني بر تشكيل شوراي مشورتي جوانان در دولت گفت: ساز و كار اين شورا فراهم است اما منتظر لايحه ايجاد سازمان ملي جوانان هستيم و اگر مجلس اين لايحه را تصويب نكرد، شوراي مشورتي جوانان در سطح دولت فعال خواهد شد. 

وزير ورزش و جوانان هم در اين مراسم گزارشي از اقدامات دولت تدبير و اميد در حوزه جوانان ارائه كرد و گفت: در زمان آغاز بكار دولت يازدهم حتي يك خانه جوان در كشور فعاليت نداشت اما امروز تعداد خانه هاي جوان از مرز ۷۰ خانه گذشته است. 

در اين مراسم معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و نيز تعدادي از روساي مجامع سازمان هاي مردم نهاد سراسر كشور و نمايندگان جوانان احزاب و تشكل ها نيز به بيان دغدغه ها و مطالبات جوانان كشور پرداختند و خواستار امكان مشاركت بيشتر جوانان در اداره كشور شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: