اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 26 April 2018
در دیدار با وزیر امنیت عمومی چین؛
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت که قرار گرفتن نام چین، روسیه و ایران در فهرست تهدیدهای امنیت ملی آمریکا و اعمال تحریم علیه این سه کشور، اتخاذ راهبرد مشترک برای مقابله با اقدام های همه جانبه واشنگتن برای ضربه زدن به ما را اجتناب ناپذیر کرده است.

شمخانی خواستار اتخاذ راهبرد مشترک برای مقابله با آمریکا شد

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، دریابان علی شمخانی در دومین روز سفر به روسیه صبح امروز در دیدار با «ژو شینگ کان» وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین به اراده رهبران دو کشور برای دستیابی به عالی ترین سطح در روابط دو جانبه اشاره کرد و ادامه داد: تلاش مشترک در خصوص رفع برخی موانع موجود در همکاری های مشترک بویژه در موضوع های بانکی و تبادلات مالی از اولویت های پیش رو در مسیر توسعه مناسبات دوطرف است.

وی پدیده تروریسم را تهدید شکننده صلح و امنیت بین المللی عنوان کرد و افزود: تروریسم تکفیری جغرافیای حضور خود در کشورهای سوریه و عراق را از دست داده است و از این رو آمریکا متحدان غربی و هم پیمانان منطقه ای این کشور با بهانه جویی و دروغ پردازی هایی مشابه آنچه در مورد استفاده دولت دمشق از سلاح شیمیایی به شهر دوما عنوان شد ضمن حضور و عملیات نظامی در این کشور عملا به دفاع از جریان تروریسم تکفیری در سوریه اقدام کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تشریح اقداماتی که از سوی کشورهای حامی تروریسم تکفیری برای انتقال باقی مانده های این جریان خطرناک به کشور افغانستان در حال جریان است، افزود: در صورت ادامه این روند و استقرار گروه های تروریستی در افغانستان به طور قطع مرزهای ایران، چین و روسیه که همسایگان این کشور هستند با تهدیدات جدی روبه رو خواهد شد.

شمخانی بر ضرورت همکاری نزدیک کشورهای ایران، چین، روسیه، پاکستان و افغانستان برای مقابله با گسترش تروریسم در منطقه تاکید کرد و خواستار تمهید سازوکار مشترک اطلاعاتی،امنیتی و عملیاتی برای برای متوقف کردن مساله انتقال و سازماندهی گروه های تروریستی در افغانستان شد.

در نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی پنج قاره جهان که از دیروز (چهارشنبه) به مدت دو روز در شهر سوچی روسیه و در سطح رؤسای سازمان های اطلاعاتی، دبیران شورای امنیتی ملی، وزیران و دستیاران رئیس جمهوری در حال برگزاری است، نمایندگانی از 110 کشو حضور دارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: