اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 25 April 2018
وزیر نیرو در نشست با اعضای کمیسیون انرژی:
وزیر نیرو گفت: در تلاشیم با کمک کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در هر استان و پس از آن در ارتباط با حوضه های آبریز طرح آمایش آب محور استانی را با اولویت استانی تدوین کنیم.
سند آمایش آب محور استانی تدوین می‌شودبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس که در سالن کنفرانس وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه در جلسه اخیر سران قوا موضوع آمایش آب محور مورد تاکید رییس مجلس شورای اسلامی بوده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در تلاشیم با کمک کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در هر استان و پس از آن در ارتباط با حوضه های آبریز با بهره‌گیری از مشارکت نیروهای تخصصی استان ها و نظارت نمایندگان و دستگاه های اجرایی هر منطقه طرح آمایش آب محور استانی را با اولویت در اولین فرصت تولید کنیم.

وی افزود: این طرح با توافق و مفاهمه نقشه راهی خواهد بود تا همگان بر آن توافق داشته باشند و وضعیت منابع و مصارف را به خوبی مشخص کند.

وزير نيرو با تاکید بر اینکه تلاش ما برای افزایش سطح رضایت مندی مردم است، بیان کرد: امروزه در دنیای پیشرفته پیرامون ما از هر 10 نفر یک نفر از دسترسی به آب آشامیدنی سالم بی بهره است ولی خوشبختانه بیش از 99 درصد جمعیت شهری و بیش از 83 درصد از جمعیت روستایی کشور ما تحت پوشش آب سالم و بهداشتی قرار دارند.

اردکانیان تاکید کرد: وزارت نیرو برای تک تک شهرهای دارای تنش آبی برنامه دارد و طرح های مدون براساس برنامه ارائه شده وزارت نیرو به مجلس برای سال های پیش رو مشخص شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه راه های دست یابی به منابع آبی جدید از طریق طرح های همچون شیرین سازی آب دریاها، بارورسازی ابرها، استفاده‌ از آب های ژرف و... در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، گفت: نگرانی امروز بنده از این بابت است که در شرایطی که باید به چگونگی اصلاح شیوه های مصرف آب بپردازیم طرح وسیع این مسایل در افکار عمومی مردم را از تلاش برای اصلاح شیوه های غلط استفاده از منابع آبی دور کند و همچنان چشم به تامین منابع آبی جدید داشته باشند، اگر نتوانیم شیوه های مصرف خود را اصلاح کنیم مطمئنا تامین آب های جدید هم گرفتار بد مصرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استانی همچون خوزستان با تصفیه 450 میلیون مترمکعب فاضلاب می‌توان صنعت این استان را برای چند ده سال آینده بیمه کرد.

وزیر نیرو در پایان گفت: هر مترمکعب فاضلاب قابلیت آلوده کردن 40 مترمکعب آب سالم را داراست، امروز در کشور حدود سه میلیارد مترمکعب فاضلاب رها می شود اگر برای سرمایه گذاری در این بخش به منظور تصفیه و استفاده از پساب این حجم بالای از فاضلاب تعلل کنیم در آینده با مشکلات به مراتب بیشتری مواجه خواهیم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: