اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 25 April 2018
با حضور رئیس جمهور؛
مراسم تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ٢٠١٨ با حضور رییس جمهور آغاز شد.

آغاز رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸

به گزارش عصرپرس، سازمان کنفرانس اسلامی، کلان شهر تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال میلادی 2018 انتخاب کرده است.

آیین رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ٢٠١٨ با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان و سوئیس آغاز شد که دبیرکل اکو، نمایندگان یونسکو، جایکا و آیسسکو نیز در آن حضور دارند.

شهر تبریز در نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که اول دی ۱۳۹۴ (۲۲ دسامبر ۲۰۱۵) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، از میان رقبایی چون تالینگ در مالزی،‌ پالقا و سیلد در بنگلادش، ماردین در ترکیه و مدینه در عربستان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.

همزمان با این اجلاس بزرگترین مرکز همایشهای شمال غرب کشور در تبریز افتتاح میشود.

در جریان سفر حسن روحانی به آذربایجان شرقی ۳۳ طرح و پروژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عمران و شهرسازی و خدماتی به طور همزمان در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: