اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 24 April 2018
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی گفت: قریب به ۲ ماه است برخی شبکه های مجازی و رسانه ای توسط افراد و ازطریق گروه های مختلف اقدام به پخش شایعاتی در خصوص شناورهای چینی، هندی، خارجی و تیراندازی... نموده اندکه هراز گاهی این اقدام خود را تکرار می نمایند.
اعتراض جامعه صیادی کشور از شایعه حضور شناورهای چینیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، یعقوب دوجی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی اظهار داشت: بارها همین آقایان از ما قصد تایید موضوع را داشتند که با پاسخ قاطع ما روبرو شدند تا حدی که در پاسخ به یکی از آنها گفته‌ایم ما که هر روز در دریا هستیم آنها را نمی بینیم، در جای دیگری شایعه بیکاری ۵۰ درصد و عدم ارتزاق جامعه صیادی را بصدا در می آورند به گمانمان و به گفته بهره برداران صیادی قصد دارند تا در تنها بخش جامعه که مشکل ارتزاق ندارد و همکاری شیلات باعث شده است تمامی فرزندانمان از این دریا ارتزاق کنند مشکل ایجاد نمایند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی درادامه گفت: بنا بر آمار رسمی وزارت تعاون جامعه صیادی با 90 درصد مشارکت، بزرگترین شبکه در بخش تعاون کشور می باشد.  آیا این تفرقه افکنان براستی قصد دارند ما را به سمت بیکاری ۵۰ درصدی نقل قول خودشان ببرند؟

وی تصریح کرد: وضعیت اشتغال در اغلب بنادر صیادی کشور به‌گونه‌ایست که برخی از آنها حتی در جمع خبرنگاران در طی هفته گذشته اعلام نموده اند که صید با قلاب بخصوص در صید ماهیان صادراتی حرام گوشت به حدی ترویج یافته است که امکان یافتن ملوان ایرانی برای کار در لنج های صیادی نایاب شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ادامه داد: ما اتحادیه ها و تعاونی های صیادی راسا" و یا با کمک شیلات اقدام به آموزش تکنولوژی های نوین صیادی از جمله رشته قلاب، فانوس ماهیان و صید تون ماهیان با قلاب با استفاده از خدمه یا ناخداهای خارجی برای آموزش نموده‌ایم.

دوجی درادامه گفت: تذکر ما به آنهایی است که بدون مطالعه و یا گاها ازروی اغراض اقتصادی تلاش و زحمات مردان جهادی این عرصه دولت را که شبانه روز وقت خود را برای ماصیادان نثار نموده‌اند زیر سوال برده تا به اهداف خود که قبلا ذکر نموده ایم برسند.

وی افزود: لذا ما اتحادیه صیادی سراسر کشور به نمایندگی از تمامی تعاونی های صیادی سیستان و بلوچستان ،هرمزگان، بوشهر ،خوزستان و استانهای شمالی این اقدام را تقبیح نموده و اعلام انزجار می نماییم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی در ادامه اعلام کرد: طی ماههای اخیر ارتباط جامعه صیادی با شیلات ایران بیش از پیش مستحکم تر شده و هر آنکه بخواهد تفرقه‌ای بین این خانواده ایجاد کند از نگاه ما مطرود است و موجب تشویش اذهان عمومی کشور شده است و مطمئنا این را در محافل قضایی پیگیری خواهیم نمود.

وی افزود: اقدامات اخیر شیلات در زمینه رشته قلاب، بهره برداری از اعماق، بازسازی ذخایر، بهسازی، صید از آبهای اقیانوس هند و زیستگاه های مصنوعی موجبات خوشنودی صیادان سنتی را فراهم نموده است. بدیهی است انضباط بخشی اخیر مجموعه شیلات کشور ما را به آینده صیادی امیدوار نموده است  و اقدامات اخیر مشوش کننده مورد حمایت جامعه صیادی نیستند.

دوجی گفت: ازهمه کسانی که درعرصه رسانه فعالیت دارند تقاضا داریم سوالات خود را از ما بپرسند نه از کسانی که گاها" اغراض سیاسی و اقتصادی خود را با تخریب صنعت صیادی یدک می کشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: