اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 24 April 2018
نخستین هدف توسعه پایدار صنعت پتروشیمی؛
اهداف و برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۹۷ می‌تواند با همکاری هلدینگ‌ها، طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی محقق شود.

افزایش سهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی

به گزارش عصرپرس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فرناز علوی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مهمترین برنامه‌های امسال شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در ادامه مسیر توسعه و اهداف تعریف شده در برنامه ششم توسعه با تغییر رویکرد از سازمان بنگاه‌دار به سازمان توسعه‌ای، ۶ بخش اصلی هدف‌گذاری شده است.

وی نخستین هدف را پیگیری توسعه پایدار و متوازن صنعت پتروشیمی به منظور تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ صنعت پتروشیمی کشور با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش بر اساس مطالعات آمایش سرزمین معرفی کرد و گفت: توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت‌های جدید محصولات پتروشیمی و افزایش ارزش افزوده منابع هیدروکربوری با لحاظ کردن تکمیل زنجیره ارزش با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دومین برنامه مهم امسال است.

علوی ارتقای سهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی و حضور مؤثر در بازارهای جهانی، توسعه فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی به‌ منظور بومی‌ سازی فناوری‌های نوین و توسعه بازار، تولید محصولات متنوع و حضور در بازارهای داخلی (صنایع پایین‌دستی) و جهانی جدید را از دیگر مواردی معرفی کرد که برای فعالیت‌های سال ۹۷ از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به آنها توجه شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: فراهم کردن شرایط قانونی تخصیص منابع مالی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی نیز به عنوان یک راهبرد مهم، امسال پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه تولید و فروش صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۹۷ را تدوین کرده است، گفت: پیش‌ بینی می‌شود با تلاش و پیگیری‌های لازم، به ویژه در خصوص طرح‌های در دست اجرا و آماده راه‌اندازی، بتوان به شاخص‌های عملکردی در سال ۱۳۹۷ دست یافت.


نام:
ایمیل:
* نظر: