اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 24 April 2018
معاون اول رییس جمهور
معاون اول رییس جمهور گفت:با لطفی که خداوند به ملت ایران دارد و به برکت خون پاک شهدا و ایثارگران که برای استقرار این نظام بر زمین ریخته شده است، نظام جمهوری اسلامی ایران ماندنی است و با سربلندی از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

ایران ماندنی است و از همه مشکلات عبور خواهد کرد

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) در دومين جشنواره آموزشي تحصيلي جايزه ملي ايثار اظهار داشت: ايثار نياز هميشگي ملت ها و كشورها است و كشور عزيز ما در مقطع سختي از تاريخ با ايثار و از خودگذشتگي شهدا و جانبازان كاري از خود به نمايش گذاشت كه در تاريخ ثبت خواهد شد و به عبارتي كاري كردند كارستان.

معاون اول رييس جمهور افزود: در مقطعي ملت ايران در يك جنگ ناخواسته ظالمانه قرار گرفت و در طرف ديگر همه قدرت هاي بزرگ روز آن زمان بودند و با همه اختلافاتي كه با هم داشتند در مقابل ملت ايران ايستادند.

وي ادامه داد: شوروي سابق با گرايش خود پشتيبان صدام بود و آمريكا و اروپا با ديدگاهي ديگر به حمايت صدام آمدند و كشورهاي منطقه و بخصوص عربستان نيز هر آنچه كه توانستند به صدام كمك كردند.

جهانگيري با بيان اينكه برخي حمايت هاي آنان از صدام پس از اتمام جنگ در كتاب ها و جرايد به رشته تحرير درآمد، افزود: در چنين جنگ نابرابري يك اتفاق به ثبت رسيد و آن اين بود كه ملت ايران با ايثارگري و از خودگذشتگي كه از مكتب امام حسين(ع)‌ آموخته بود و با پشتوانه تمدني و فرهنگي خود جنگ را به نقطه اي رساند كه با پيروزي ملت ايران به پايان رسيد.

وي با تاكيد بر اينكه ما همواره به فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي نياز داريم، خاطر نشان كرد: امروز در كشورهاي منطقه نظير سوريه،‌افغانستان، پاكستان و يمن درگيري هاي متعددي وجود دارد و گروه هاي تكفيري و داعش يكي پس از ديگري شكل مي گيرند و اين ادامه همان روندي است كه مي خواهند جمهوري اسلامي ايران را زمين گير كنند.

جهانگيري اضافه كرد: خداوند به ملت ايران عنايت كرده و اين ملت با تكيه بر ايثارگري و از خودگذشتگي همانند دوران دفاع مقدس از همه مسائل و مشكلات عبور كرده است.

معاون اول رييس جمهور خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران استعدادها و فرصت هاي فراواني در اختيار دارد و از ظرفيت هاي بي نظير مادي و معنوي و موقعيت جغرافيايي خاص كشور و نسل جوان تحصيلكرده كه تقريباً در منطقه و دنيا سرآمد هستند برخوردار است و از نظر تعداد فارغ التحصيلان مهندسي ايران جزو چند كشور برتر دنيا است.

وي گفت: رسالت ما و بخصوص بنياد شهيد و امور ايثارگران اين است كه همانطور كه مقام معظم رهبري مكرر تأكيد كرده اند، فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي را در كشور نگهداريم چرا كه امروز بيش از هر زمان ديگري به اين فرهنگ نياز داريم.

جهانگيري ادامه داد: مردم و مديران كشور بايد از خودگذشتگي داشته باشند و ما بايد نسبت به هم مهربان و صميمي باشيم و با بغض به يكديگر نگاه نكنيم و فكر كنيم كه يك پيكر واحد داريم و رسالت مشترك ما سربلندي، پيشرفت، حفظ عزت جمهوري اسلامي ايران،‌ پاسداري از خون شهدا و اجراي رسالتي است كه امام خميني(ره) بر دوش ما گذاشت.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران پرچمدار توسعه علم و فناوري است و مي خواهد به نقطه اي برسد كه از نظر علم و فناوري در رتبه نخست منطقه قرارگيرد، اظهار داشت: يكي از اصلي ترين رويكردهاي اقتصاد مقاومتي دانش بنيان كردن اقتصاد است و دانش بنيان كردن اقتصاد با اتكا به مغز جوانان تحصيلكرده كه مهمترين سرمايه كشور هستند قابل تحقق است.

وي اضافه كرد: فرصت هاي مادي نظير نفت، گاز و موقعيت جغرافيايي مناسب زماني به خوبي به منصه ظهور مي رسد كه نيروي انساني توانمند و قابل و متخصص در كشور وجود داشته باشد تا بتواند از اين امكانات استفاده كند.

جهانگيري خطاب به دانشجويان و برگزيدگان اين جشنواره تصريح كرد: تفاوت شما با ساير دانشجويان برتر كشور در اين است كه شما مسئوليتي مضاعف بر دوش داريد و بيش از بقيه شرايط خانواده اي را درك مي كنيد كه در آن شهيد و جانباز وجود دارد.

وي افزود: شما بهتر از سايرين مي دانيد كه پاسداري از راه شهدا يعني چه و لازم است كه با مسلح كردن خود به علم و دانش و فناوري روز در مصادر اصلي كشور قرار گيريد و كشور را پيش ببريد.

معاون اول رييس جمهور از بنياد شهيد و امور ايثارگران بخاطر برگزاري اين جشنواره قدرداني كرد و گفت: بايد اين جشنواره همه ساله برگزار شود و ما بايد قدر سرمايه هاي كشور و قدر برجستگان، نخبگان و نوابغ كشور را بدانيم و از آنان حفاظت كنيم.

در اين مراسم معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در سخناني بر اهميت فرهنگ ايثار و شهادت تاكيد كرد و سپس برگزيدگان اين جشنواره هدايايي از معاون اول رييس جمهور دريافت كردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: