اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 23 April 2018
استاندار تهران در نخستین مجمع سلامت استان تهران تاکید کرد:
استاندار تهرانبا تاکید براینکه وضعیت استان تهران از نظر امکانات بهداشتی و درمانی نامناسب است گفت: در حوزه سلامت در سطح استان به ویژه در شهرستانها و روستاها، با کمبودهای جدی روبرو هستیم.

وضعیت تهران از نظر امکانات بهداشتی و درمانی نامناسب است

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، محمد حسین مقیمی در نخستین مجمع سلامت استان تهران، اظهار داشت: بهداشت همیشه اصل و مقدم بر درمان بوده و همه دستگاه های اجرایی باید به انجام اقدامات پیشگیرانه کمک و مردم نیز در حوزه سلامت مشارکت کنند و مجمع سلامت نیز با این دو هدف تشکیل شد.

رییس مجمع سلامت استان تهران ضمن قدردانی از وزیر بهداشت به دلیل تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: در جلسه وزرای بهداشت و کشور، دستورالعمل مجامع سلامت استانی تدوین و به استانهای کشور ارسال شد.

مقیمی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی در حل مسائل بهداشتی و درمانی، نقش مهمی دارند، افزود: دستگاه های اجرایی به اندازه وظایف و در حد توان خود به حل مسائل بهداشتی و درمانی کمک کنند تا وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به انجام وظایف تخصصی خود بپردارند.

وی تاکید کرد: همه باید به وزارت بهداشت کمک کنیم، مسئولیت بپذیریم و کار و تلاش کنیم و می دانیم که تحقیقات و پژوهش های ارزشمندی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام شده اما دانشگاه ها درگیر مسائل بهداشتی و درمانی هستند و نتوانسته اند به خوبی بر روی نتایج پژوهش و تحقیقات، متمرکز شوند.

استاندار تهران وضعیت استان تهران از نظر امکانات بهداشتی و درمانی را نامناسب دانست و گفت: در حوزه سلامت در سطح استان به ویژه در شهرستانها و روستاها، با کمبودهای جدی روبرو هستیم اما با کمک نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی، دستگاه های اجرایی، مردم و خیرین می توانیم این کمبودها را در بازه زمانی 4 ساله برطرف و به استانداردهای کشوری، نزدیک شویم.


نام:
ایمیل:
* نظر: