اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 23 April 2018
مقامات ارشد میراث‌فرهنگی و گردشگری و نمایندگان ۲۰ کشور و مؤسسه بین‌المللی در آیین افتتاحیه رویداد فراملی «تبریز۲۰۱۸» حضور خواهند داشت.

حضور مقامات ارشد گردشگری و نمایندگان ۲۰ کشور در رویدادتبریز۲۰۱۸

به‌گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این مراسم که روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در شهر تبریز با حضور و سخنرانی حسن روحانی رئیس‌ جمهوری برگزار می‌شود، ۴۳ مهمان ویژه از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان وسوئیس حضور دارند.

آیین افتتاح رسمی رویداد فراملی «تبریز۲۰۱۸» همچنین میزبان دبیرکل اکو و نمایندگان ارشد یونسکو، جایکا و آیسسکو در ایران خواهد بود.

مراسم افتتاح رسمی رویداد «تبریز۲۰۱۸» پنجم اردیبهشت در تبریز با سخنرانی علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آغاز می‌شود و بیش از ۶۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش خبری برنامه‌های این مراسم را بر عهده دارند.

علاوه بر میهمانان خارجی، هم‌چنین جمعی از مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس، چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و فعالان گردشگری در مراسم رویداد فراملی تبریز ۲۰۱۸ حضور خواهند داشت.

همچنین همزمان با این مراسم بسته عیدانه‌های «تبریز ۲۰۱۸» شامل تخفیف‌های ویژه ۵۰درصدی در هتل‌های تبریز، تخفیف ۲۵درصدی خرید فرش، تخفیف ۳۰درصدی خرید کیف و کفش، سرو غذاهای ویژه سنتی در رستوران‌های شهر، بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی، جشنواره اقوام در خیابان‌های شهر و نمایش صنایع‌دستی استان‌ها اجرا می‌شود.

 فعالیت شبانه صنوف مرتبط با گردشگری در سال ۲۰۱۸ نیز به مناسبت انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی کلید می‌خورد تا گردشگران از شب‌های گردشگری تبریز در سال ۲۰۱۸ بهره مند شوند.

 در نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که اول دی ۱۳۹۴ (۲۲ دسامبر ۲۰۱۵) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، کلان‌شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.

کارگاه تشکیل شده در این اجلاس که ۹ عضو داشت، با هفت رأی تبریز را برای سال ۲۰۱۸ انتخاب نمود. تالینگ در مالزی،‌ پالقا و سیلد در بنگلادش، ماردین در ترکیه و مدینه در عربستان رقبای تبریز برای سال ۲۰۱۸ بودند که تبریز به خاطر ظرفیت های ویژه خود با اکثریت آرا انتخاب شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: