اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 22 April 2018
سعید مرتضوی دستگیر و برای طی دوران محکومیت به زندان معرفی شد.

سعید مرتضوی به زندان معرفی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما؛ دادستان سابق تهران دی ماه سال گذشته در جریان رسیدگی به پرونده بازداشتگاه کهریزک به شکایت عبدالحسین روح الامینی اولیای دم یکی از کشته شدگان در این بازداشتگاه، به 2 سال حبس قطعی محکوم شد.

پیش از این سعید مرتضوی؛ از درخواست اعمال ماده 477 و ارائه به قوه قضاییه خبر داده بود.

بر اساس قانون، افرادی که تقاضای اعمال ماده 477 را نسبت به آراء قطعی دارند باید درخواست خود را از طریق محاکم قضایی به رئیس قوه قضاییه ارائه کنند تا پس از بررسی رئیس قوه مشخص شود رای صادره خلاف بین شرع بوده است یا خیر؟

رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح یا رئیس کل دادگستری استان چنانچه در انجام وظایف قانونی خود رأی قطعی اعم از حقوقی یا کیفری را خلاف شرع بین تشخیص دهند، می توانند با ذکر مستندات از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست تجویز اعاده دادرسی کنند.

جزئیات دستگیری دادستان سابق تهران در شمال کشور

دادستان سابق تهران در سرخرود مازندران دستگیر شد.

 حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران با اعلام خبر دستگیری سعید مرتضوی در یکی از مناطق مازندران افزود : این فرد به دلیل اجرای حکم محکومیت قطعی به دوسال حبس تعزیری دستگیر شد.

وی گفت : محکوم ، خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان درمنطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر و تحت الحفظ ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.


برچسب ها
سعید مرتضوی ، زندان
نام:
ایمیل:
* نظر: