اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 April 2018
وضعیت آب و هوا؛
کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش عصرپرس، معصومه احمدی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این سامانه بارشی از بخش‌های غربی وارد کشور شده است و برای امروز در بیشتر مناطق نیمه غربی، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس بارندگی خواهیم داشت.

وی گفت:: به تدریج بر میزان و شدت بارش‌ها و گستردگی این سامانه بارشی افزوده می‌شود و برای فردا در بخش‌های نیمه غربی و حتی بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های زاگرس شاهد بارش‌های شدید خواهیم بود که تمرکز بارش‌ها برای امروز در آذربایجان غربی، ​آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، مرکزی، اصفهان، دامنه جنوبی البرز، قزوین، تهران، سواحل غربی دریای خزر، گیلان و غرب مازندران خواهد بود که بارش‌ها عمدتا همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود که در بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق بارش‌های خفیف و پراکنده خواهیم داشت و ما در استان‌های فارس و بوشهر بارش‌های نسبتا خوبی خواهیم داشت.

وی گفت: این سامانه بارشی تا سه شنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به تدریج از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود، اما با توجه به اوج بارش‌ها در غرب کشور احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به کاهش نسبی دما با ورود این سامانه بارشی در نیمه غربی و شمالی کشور بارش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر دامنه‌های البرز، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران و زنجان دور از انتظار نیست.

احمدی گفت:​ وزش باد شدید پدیده مشترک در بیشتر نقاط کشور است، در بخش‌های غربی و جنوب غرب کشور موجب بروز گرد و خاک می‌شود ضمن این که آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی درباره تهران افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و احتمالا بارندگی از عصر آغاز می‌شود و دما در گرم‌ترین زمان به ۲۲ درجه خواهد رسید ضمن این که بارش‌ها فردا در تهران با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

منبع:صداوسیما


نام:
ایمیل:
* نظر: