اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 17 April 2018
به زودی انجام خواهد شد:
اکتشاف مواد معدنی پنهان و شناسایی آب‌های زیرزمینی (کارست) به کمک ژئوفیزیک هوایی با روش الکترومغناطیس برای نخستین بار در کشور به عنوان طرح ملی و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا به زودی از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام می‌شود.

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، در گذشته عملیات ژئوفیزیک هوایی به روش‌های مگنتومتری و رادیومتری انجام می‌شد که قرار است برای نخستین بار در کشور برداشت‌های الکترومغناطیس به عنوان یک روش جدید که با سرعت و دقت بالاتر اطلاعات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد، در دستور کاراین سازمان قرار گیرد.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی در نظر دارد بخشی از مساحت دارای اولویت کشور را تحت پوشش این مطالعات به منظور شناسایی منابع آب کارستی کشور قرار دهد. پیش از این به روش های مختلف زمین‌شناسی و آب‌زمین شناختی، منابع آب کارستی در استان خراسان رضوی شناسایی شده است که از مرز به سمت ترکمنستان از زیر زمین خارج می گردد هم اکنون اولین منطقه برای این مطالعات، استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

هدف از این مطالعات که در این سازمان در حال انجام است، در وهله اول شناسایی منابع آب زیرزمینی است که از کشور خارج و یا وارد دریا می‌شود و در نتیجه باید سریعتر شناسایی شوند. هدف دیگر، تامین آب شرب در شرایط بحرانی به جای پروژه‌های انتقال آب بوده و برهمین اساس استان‌های خراسان رضوی و یزد در اولویت قرار گرفته‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: